تحلیلگر سابق سیا در مورد پیامد‌های افتتاح دفتر ناتو در خاورمیانه هشدار داد.

لری جانسون تحلیلگر سابق سیا گفت: ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) دفتر جدیدی در خاورمیانه افتتاح کرده است، زیرا علاقه‌مند به راه انداختن یک درگیری مسلحانه جدید است.

جانسون که در کانال ژئوپلیتیکال ترندز یوتیوب صحبت می‌کرد، گفت: ائتلاف ناتو در ماموریت خود در اوکراین شکست خورده است. به همین دلیل، ناتو به دنبال دشمنان جدیدی است.

آزمایش تسلیحات جدید و فروش تسلیحات قدیمی از مهمترین سیاست‌های ناتو در جنگ افروزی است. از سوی دیگر، موجودیت ناتو صرفا با جنگ افروزی معنا پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد که ناتو برای توجیه موجودیت خود نیاز به آغاز جنگ دارد و افتتاح دفتر در خاورمیانه به این اهداف کمک می‌کند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که ائتلاف آتلانتیک شمالی در تلاش است تا بر کشور‌هایی که توسعه آنها را مهار می‌کند، فشار بیاورد.

مجله فارن آفرز نیز اخیرا در مطلبی به این موضوع اشاره کرد و نوشته بود: جنگ روسیه در اوکراین موضوع اصلی نشست ناتو در واشنگتن بود که در آن، متحدان این ائتلاف نظامی برنامه‌هایی را برای تشدید کمک‌ها به کی‌یف و ایجاد مسیری «بی‌بازگشت» برای اوکراین به سمت عضویت نهایی در این پیمان دفاعی ارائه کردند. در این نشست، تنش‌ها بر سر راهبرد غرب برای حمایت از اوکراین نیز مشهود بود؛ کمک‌های نظامی نقشی تعیین‌کننده در کمک به کی‌یف برای دفاع در برابر نیرو‌های روسیه دارد، اما در واقع، برای قادر ساختن آن برای پیروزی در جنگ کافی نبوده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار