نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۵ آمریکایی، ۴ نفر نگران هرج و مرج سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

نظرسنجی جدید رویترز نشان می‌دهد آمریکایی‌ها می‌ترسند پس از حادثه سوء قصد به دونالد ترامپ، کشورشان از کنترل خارج شده و بعد از انتخابات ریاست جمهوری نیز خشونت‌های سیاسی افزایش یابد.

این نظرسنجی نشان داد ۸۰ درصد از رای‌دهندگان معتقدند آمریکا دارد از کنترل خارج می‌شود. همچنین ۸۴ درصد افراد شرکت کننده گفتند که نگران‌اند پس از انتخابات، افراط‌گرایان دست به اعمال خشونت‌آمیز بزنند و حادثه‌ای مانند حمله به کنگره رخ دهد. نظرسنجی مشابه که در ماه مه انجام شد، نشان می‌داد ۷۴ درصد مردم خشونت‌های سیاسی واهمه داشتند.

ترس از خشونت سیاسی در سال ۲۰۲۱ و در پی حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره برای لغو شکست او در انتخابات برجسته‌تر شد. ۴ نفر در روز حمله و یک افسر پلیس روز بعد از آن جان باختند. 

در همین حال، دونالد ترامپ روز شنبه و در رویدادی انتخاباتی هدف شلیک یک مهاجم قرار گرفت. وی که از این حمله جان سالم به در برد، بعدا از جراحت جزئی در گوش سمت راست خود خبر داد. این تیراندازی خاطرات دوره‌های سیاسی پرتلاطم دهه ۱۹۶۰ آمریکا را زنده کرد. زمانی که جان اف کندی، رئیس جمهور دموکرات در سال ۱۹۶۳ ترور شده و ۵ سال بعد رابرت اف کندی، نامزد دموکرات ریاست جمهوری با شلیک گلوله کشته شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار