جنبش مقاومت اسلامی حماس دروغ‌های مندرج در گزارش دیده‌بان حقوق بشر و جانبداری آشکار آن از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که در گزارش دیده‌بان حقوق بشر به طور کامل به روایت رژیم صهیونیستی استناد شده و این گزارش کاملا از روش تحقیق علمی و موضع حقوقی بی‌طرفانه به دور است و بیشتر به یک سند تبلیغاتی اسرائیلی شبیه است.

حماس افزود که این گزارش با سخن گفتن به شیوه‌ای دراماتیک از شخصی اسرائیلی که در جریان وقایع هفتم اکتبر دچار سوختگی شده آغاز شده و در پایان آن به زنی اشاره شده که به سبب این وقایع دچار مشکلات و صدمه روحی شده است، اما در این گزارش هیچ اشاره‌ای به قتل و کشتار و گرسنگی ملت فلسطین و عذاب فراتر از حد تصوری که متحمل می‌شود، نشده است که این تبعیض علنی بین انسان‌ها به شمار می‌رود. 

در این بیانیه آمده است که تعداد شهدا و مجروحان جنگ علیه غزه از ۱۲۰ هزار نفر فراتر رفته و بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و زیرساخت‌های غزه به طور کامل تخریب شده و ماشین ظلم و کشتار دشمن صهیونیستی همچنان تحت حمایت کامل آمریکا و غرب به جنایات خود ادامه می‌دهد، اما در این گزارش هیچ اشاره‌ای به این مسائل نشده است. 

حماس اشتباه دیده‌بان حقوق بشر در اینکه روز هفتم اکتبر را سرآغاز داستان دانسته و همه رنج و محنت‌ها و قتل و کشتار و شکنجه و محاصره ملت فلسطین قبل از آن را نادیده گرفته، به شدت محکوم کرد.

این جنبش بیان کرد که به موجب معاهدات بین‌المللی و ادیان آسمانی، حق ملت فلسطین است که در برابر رژیم اشغالگر به هر طریقی مقاومت کرده و از خود دفاع کند و طرف متجاوز حق دفاع از خود را ندارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که تهیه کنندگان این گزارش در یک جانبداری آشکار از اسرای دشمن نزد مقاومت سخن گفته و خواستار فشار همه کشور‌ها برای آزادی آنها شدند، اما در مقابل اهمیتی به هزاران اسیر فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک که در زندان‌های اسرائیلی تحت انواع و اقسام شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند، نداده‌اند.

حماس همچنین اصرار دیده‌بان حقوق بشر بر محکوم کردن گروه‌های مقاومت و متهم کردن آنها به تجاوز جنسی به اسرائیلی‌ها بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرک را مایه تعجب و شگفتی خواند. 

این جنبش دیده‌بان حقوق بشر را مسئول کامل این گزارش دانست که جنایات دشمن صهیونیستی را توجیه می‌کند و زمینه را برای ادامه این جنایات فراهم می‌کند.

برچسب ها: مکرون ، فرانسه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار