یک مقام روسی پیوستن اوکراین به ناتو را درگیری مستقیم روسیه و کشور‌های عضو نانو دانست.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که پیوستن اوکراین به ناتو اعلان جنگ علیه مسکو خواهد بود و تاکید کرد که تنها از هم پاشیدن این اتحاد می‌تواند از نابودی کره زمین جلوگیری کند.

براساس گزارش المیادین، در اجلاس سران ناتو در هفته گذشته، رهبران ناتو متعهد شدند که از اوکراین در مسیری برگشت ناپذیر به سوی یکپارچگی یورو آتلانتیک، از جمله عضویت در ناتو حمایت کنند، اما مشخص نکردند که اوکراین چه زمانی می‌تواند به عضویت ناتو در بیاید.

مدودف به روزنامه روسی آرگومنتی فکتی گفت که عضویت اوکراین فراتر از تهدید مستقیم برای امنیت مسکو خواهد بود. او در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد افزود: این (پیوستن اوکراین به ائتلاف) در اصل اعلام جنگ خواهد بود.

این مقام روسی همچنین اعلام کرد: اقداماتی که مخالفان روسیه سالهاست علیه ما انجام می‌دهند از جمله گسترش اتحاد، ناتو را به نقطه بی بازگشت می‌رساند.

 مدودف تاکید کرد که روسیه ناتو را تهدید نمی‌کند، اما به تلاش‌های ائتلاف برای گسترش پاسخ خواهد داد. او ادامه داد: هر چه این تلاش‌ها بیشتر شود، پاسخ‌های ما تندتر می‌شود.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: اینکه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو آشکارا پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف در سال ۲۰۳۴ را تحولی مثبت می‌داند، تصادفی نیست چون معنای این حرف این است که چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد. این مساله نیز کاملاً محتمل است که اوکراین هم تا آن زمان دیگر وجود خارجی نداشته باشد.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: ناتو ، روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار