رئیس‌جمهور منتخب ایران در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که «ملت فلسطین را در این شرایط سخت تنها نخواهیم گذاشت.»

جنبش حماس طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که اسماعیل هنیه امروز یکشنبه طی تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، تحولات سیاسی و میدانی مربوط به جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و دیگر تحولات مساله فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

هنیه ضمن تبریک انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران در انتخاباتی که ملت ایران ارزش‌های دموکراتیک و خرد جمعی خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند، به تشریح جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی، از جمله دو جنایت دیروز شنبه در خان‌یونس و اردوگاه الشاطی پرداخت که به بهانه تلاش برای ترور فرماندهان مقاومت صورت گرفتند.

وی افزود: این جنایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت موضع مثبتی در قبال مذاکرات آتش‌بس اتخاذ کرده بودند، اما نتانیاهو در جریان سخنان اخیرش، شروط جدیدی مطرح کرد که در متن طرح‌های پیشنهادی قبلی طرف‌های میانجی وجود نداشتند و این نشان می‌دهد که نتانیاهو علاقه‌مند به تداوم و تشدید جنگ در غزه است و تمایلی به دستیابی به توافق ندارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین و مقاومت و حمایت تهران از آرمان فلسطین در سطوح مختلف، ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیشتری در راستای تحقق آتش بس در نوار غزه صورت گیرد.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی را به شدت محکوم و اعلام کرد که این جنایت هولناک نشانگر تصمیم رژیم صهیونیستی برای تداوم نسل‌کشی و تلاشی مذبوحانه برای شکستن اراده مقاومت است و شکست خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران ملت فلسطین را در این شرایط سخت تنها نخواهد گذاشت و دولت وی مساله فلسطین را به عنوان مساله محوری جهان اسلام در راس اولویت‌های خود قرار خواهد داد.

دکتر پزشکیان تصریح کرد که «ما تمام تلاش خود را برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه به کار خواهیم گرفت و برنامه طولانی مدت اصلی باید پایان اشغالگری و احقاق حقوق کامل ملت فلسطین باشد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار