وزیر خارجه اردن از نقش سازمان آنروا در کمک به فلسطینیان در غزه حمایت کرد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا یک نهاد وابسته به سازمان ملل است که نقش اصلی در کمک رسانی به فلسطینیان به ویژه در غزه را برعهده دارد. با این حال، صهیونیست‌ها با هدف تعمیق نسل کشی در غزه، به این نهاد حمله کرده و مانع از فعالیت امدادرسانی به فلسطینیان می‌شوند. 

به گزارش الجزیره، ایمن صفادی، وزیر خارجه اردن امروز (سه شنبه) با فیلیپ لازارینی، مدیر سازمان آنروا دیدار و درباره شرایط بحرانی در غزه با وی رایزنی کرد. 

صفادی در کنفرانس خبری پس از این دیدار گفت: توانایی آنروا برای ایفای نقش خود در غزه به دلیل موانعی که اشغالگران صهیونیست بر این آژانس تحمیل کرده اند کاهش یافته است. 

وی با اشاره به طرح تل آویو برای تروریستی نامیدن آنروا و جلوگیری از فعالیت این نهاد در سرزمین‌های اشغالی، افزود: آنروا یک نهاد بشردوستانه است که نمی‌توان جایگزینی برای آن یافت. حقیقت این است که هیچ سازمان بین المللی دیگری نمی‌تواند آنچه آنروا در غزه انجام می‌دهد را به انجام برساند. 

وزیر خارجه اردن با تمجید از اقدامات امدادگران آنروا در غزه، تاکید کرد: آنروا نقشی قهرمانانه در غزه به منظور کمک به فلسطینیان درد کشیده و تحت ظلم و ستم ایفا کرده است. در شرایط فاجعه انسانی فعلی در غزه، ادامه حیات آنروا بسیار ضروری است.

صفادی در پایان تصریح کرد: تلاش اسراییل به منظور ترور سیاسی آنروا بخشی از تلاش‌های این رژیم به منظور از بین بردن آرمان فلسطین است. اردن از تمامی ظرفیت‌های خود به منظور حمایت از آنروا استفاده خواهد کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، آنروا ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار