کارشناسان سازمان ملل می‌گویند کودکان غزه به دلیل «کارزار هدفمند ایجاد قحطی» رژیم صهیونیستی در حال از دست دادن جان خود هستند.

گروهی ۱۱ نفره از کارشناسان حقوقی سازمان ملل به مرگ سه کودک ۱۳ ساله، ۹ ساله و ۶ ماهه بر اثر سوء تغذیه در منطقه جنوبی خان یونس و منطقه مرکزی دیرالبلاح اشاره کرده و گفتند این رخداد تلخ که اواخر ماه مه میلادی اتفاق افتاده است نشان می‌دهد قحطی دیگر محدود به شمال غزه نیست و در سراسر نوار محاصره شده گسترش یافته است. 

به گزارش رویترز، این بیانیه که توسط «مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا نیز امضا شده، بیان می‌کند: «کارزار عمدی و هدفمند قحطی اسرائیل علیه مردم فلسطین نوعی خشونت شدید از نوع نسل‌کشی است و منجر به سرایت قحطی به سراسر نوار غزه شده است». کارشناسان می‌گوید از هفتم اکتبر تا کنون ۳۴ فلسطینی که بیشتر آنان کودک بودند، به دلیل سوء تغذیه به شهادت رسیده‌اند. بر این اساس گفته شده که مرگ کودکان به دلیل سوء تغذیه نشان می‌دهد که ساختار‌های بهداشتی هدف حملات قرار گرفته و به شدت تضعیف شده است. 

این کارشناسان از جامعه بین‌المللی خواستند که تحویل کمک‌های بشردوستانه را در اولویت قرار داده و تلاش کنند آتش‌بس برقرار شود.

غزه از زمان اشغال توسط رژیم صهیونیستی و مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه، با یک بحران عمیق انسانی مواجه بوده است. سازمان ملل ماه‌هاست که در مورد قحطی قریب الوقوع در غزه به ویژه در شمال هشدار داده است. بر اساس آخرین گزارش طبقه بندی یکپارچه امنیت غذایی (آی. پی. سی) تقریبا تمام جمعیت غزه با کمبود غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و بیش از نیمی از خانوار‌ها مجبور به تعویض لباس و سایر کالا‌ها با پول شده‌اند تا بتوانند غذا بخرند. بر اساس این گزارش، بیش از ۳۴۰ هزار فلسطینی شدیدترین شکل ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند که به عنوان «فاجعه» طبقه‌بندی می‌شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار