سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد این کشور به بیمارستان کودکان در کی‌یف حمله نکرده، بلکه موشک پدافند هوایی اوکراین به آن اصابت کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد که نیرو‌های کی یف عمدا پشت غیرنظامیان پنهان می‌شوند، آنها را سپر انسانی و از نهاد‌های غیرنظامی برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند و این نقض قوانین بین المللی است.

براساس گزارش آر تی، زاخارووا در پستی که در صفحه وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، گفت: تلاش‌های رژیم زلنسکی برای استفاده تبلیغاتی از فاجعه بیمارستان کودکان در کی یف یک بار دیگر ماهیت نازی و غیرانسانی آن را تأیید می‌کند رژیم کی‌یف آماده ارتکاب هر جنایتی است. آن‌ها به سرنوشت و زندگی شهروندانش از جمله کودکان بی تفاوت هستند.

زاخارووا توضیح داد: در ۸ جولای، در پاسخ به تلاش‌های ارتش اوکراین برای ضربه زدن به مؤسسات اقتصادی روسیه، نیرو‌های روسی با سلاح‌های بسیار دقیق پاسخ دادند و اهداف نظامی در اوکراین مانند کارخانه‌های آرتم و آنتونوف، کارخانه لوخ و ... را هدف قرار دادند. 

اوادامه داد: بار دیگر همانند گذشته پدافند هوایی اوکراین در حین کار و عملیات، موشک‌هایش هوایی از مسیر خود منحرف شده و به ساختمان‌های مسکونی و مؤسسات اجتماعی اصابت کردند که این موضوع به گفته بسیاری از شاهدان محلی تأیید شد. یکی از موشک‌های سامانه پدافند هوایی غربی NASAMS  به ساختمانی در قلمرو بیمارستان کودکان اوخمتدت در کی یف اصابت کرد.

این مقام روسی اعلام کرد که آنها بلافاصله برای متهم کردن روسیه به کشتار غیرنظامیان و کودکان هجوم آوردند، بدون اینکه اشاره کند که علاوه بر بیمارستان کودکان و موسسات غیرنظامی، مجتمع‌های نظامی وابسته به وزارت دفاع و انبار‌های مهمات و سلاح وجود دارد.

او تاکید کرد که این نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است که استفاده از اشیاء غیرنظامی را برای مقاصد نظامی منع می‌کند. در همین راستا روز گذشته، وزارت دفاع روسیه ادعای حمله عمدی روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین را رد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار