لایحه ۳ گانه کنست علیه آنروا

پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه‌ای ۳ گانه را در دست بررسی دارد که سازمان آنروا را هدف قرار می‌دهد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا وابسته به سازمان ملل از جمله مهمترین سازمان‌های بشردوستانه در جهان در امور فلسطینیان به شمار می‌رود به طوری که بخش اعظمی از امدادرسانی‌ها به غیرنظامیان در غزه توسط این آژانس انجام می‌شود. با این حال، صهیونیست‌ها با هدف آسیب به غیرنظامیان، به دنبال جلوگیری از فعالیت نهاد‌های بشردوستانه هستند. 

به گزارش الجزیره، کمیته وزارت خارجه و نیز کمیته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان این رژیم) در حال بررسی ادغام ۳ لایحه با هدف آسیب به آنروا هستند. 

بر این اساس، لایحه نخست با هدف ممنوعیت از فعالیت آنروا در آنچه سرزمین‌های اسراییلی خوانده می‌شود تنظیم شده است. بیت المقدس شرقی نیز از جمله مکان‌هایی است که صهیونیست‌ها بخشی از سرزمین خود می‌خوانند. این در حالی است که فلسطینیان زیادی در این اماکن حضور دارند. 

لایحه دوم، مربوط به اعلام کردن آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شود. لایحه سوم نیز مصونیت قانونی و امتیازاتی که به کارکنان سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی اعطا می‌شود را کارکنان آنروا سلب می‌کند. این بدان معناست که این امدادگران آنروا ممکن است از سوی صهیونیست‌ها مورد اتهام قرار گرفته و از سوی مراجع قضایی مورد پیگرد قرار بگیرند. 

پیش از این رژیم صهیونیستی اتهامات بی اساس بسیاری را متوجه آنروا کرده بود. در یکی از مهمترین این اتهامات، تل آویو کارکنان آنروا را متهم به دخالت در حمله هفتم اکتبر کرد. گرچه تحقیقات مستقل بعدی نشان داد این اتهامات از اساس کذب بوده است، اما همین موضوع باعث قطع کمک‌های مالی بین المللی به آنروا شد. 

لابی قدرتمند صهیونیست در آمریکا با فشار به کنگره و کاخ سفید، قطع کمک‌ها به آنروا را به قانون در این کشور تبدیل ساخت. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار