آنروا: کمتر از یکصد هزار فلسطینی در رفح باقی مانده اند

سازمان آنروا از آواره شدن یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی همزمان با تشدید عملیات صهیونیست‌ها در غزه خبر داد.

منطقه رفح در جنوبی‌ترین بخش باریکه غزه در روز‌های نخست جنگ از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان منطقه امن معرفی شد و همین موضوع صد‌ها هزار فلسطینی آواره را از تمامی مناطق به رفح کشاند. با این حال، در ادامه رژیم صهیونیستی از ماه مِی عملیات خود را در این باریکه آغاز و در حال به خاک و خون کشیدن فلسطینیان بی سرپناه است. 

به گزارش الجزیره، آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا امروز (سه شنبه) اعلام کرد منطقه رفح که پیش از عملیات رژیم صهیونیستی میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی بود اکنون به دلیل توحش ارتش این رژیم شاهد فرار گسترده آوارگان از این منطقه است.

آنروا تاکید کرد: با گذشت بیش از یک ماه از شروع عملیات ارتش صهیونیست در رفح که پیش‌تر منطقه امن محسوب می‌شد، بیشتر آوارگان فلسطینی فرار کرده و اکنون کمتر از یکصد هزار نفر در این منطقه حضور دارند. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود: ادامه عملیات ارتش اسراییل در غزه باعث آوارگی چندباره یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی معادل ۷۰ درصد از جمعیت غزه شده است. 

سازمان‌های بشردوستانه می‌گویند اکنون هیچ منطقه‌ای در غزه امن نیست و غیرنظامیان فلسطینی نمی‌دانند به ادامه جنگ در کجا پناه بگیرند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با بستن گذرگاه رفح، ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را نیز مسدود کرده و باعث وخیم شدن شرایط موجود شده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
آخ آخ آخ پس بالاخره اسرائیل نابود شد. عجب
آخرین اخبار