رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی معتقد است نتانیاهو با ارائه شروط غیرقابل مذاکره سعی در پیچیده کردن مذاکرات آتش‌بس و حفظ پایگاه سیاسی خود دارد.

یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ۱۰۳FM اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را عامل پیچیده شدن مذاکرات تبادل اسرا عنوان کرد و گفت: «نتانیاهو فهرستی از شروط غیرقابل مذاکره را برای اسرائیل منتشر کرده تا دستیابی به هرگونه توافق آتش بس را برای حفظ پایگاه سیاسی خود پیچیده کند.»

لاپید افزود: «البته این یک مذاکره پیچیده است حتی بدون اینکه نتانیاهو عمداً آن را پیچیده کند تا پایگاه سیاسی خود را حفظ کند.»

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر از محتوای بیانیه نخست وزیر این رژیم در مورد مذاکرات جاری غیرمستقیم با جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران انتقاد کرده بود.

نتانیاهو بدون توجه به اذعان کارشناسان به زمین‌گیر شدن رژیم صهیونیستی در نوار غزه  و دست نیافتن به اهداف اصلی جنگ در نوار غزه یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه گفته بود هر گونه توافق  آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل را تا تحقق همه اهداف جنگ فراهم کند.

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر اذعان کرده بود اسرائیل برای جنگ طولانی ساخته نشده و نبرد اسرائیل در غزه باید متوقف شود. او بر لزوم توقف جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، رسیدن به توافق با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه تاکید کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار