در پی عملکرد ضعیف در مناظره با ترامپ؛

بایدن با فرمانداران دموکرات دیدار می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای خنثی کردن بحث‌ها در خصوص کناره‌گیری از انتخابات، با فرمانداران دموکرات دیدار می‌کند.

در پی عملکرد متزلزل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی هفته گذشته، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که او فردا (چهارشنبه) با فرمانداران دموکرات دیدار خواهد کرد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، بایدن در تلاش است تا حمایت مقامات ارشد حزب خود را بازگرداند. به گفته سه نفر که از برنامه رئیس جمهور آمریکا مطلع هستند، این دیدار پس از آن صورت می‌گیرد که فرمانداران دموکرات پیش‌تر درخواست صحبت با بایدن را مطرح کرده بودند. 

این نشست که به احتمال زیاد به صورت مجازی برگزار می‌شود، قوی‌ترین نشانه‌ای است که بیان می‌کند بایدن به دنبال آرام کردن دموکرات‌ها و کاهش ترس آنان است و می‌خواهد به اعضای حزب خود اطمینان دهد که بدن و ذهن سالمی دارد. 

یک منبع دیگر گفت که بایدن این هفته با اعضای کنگره آمریکا نیز دیدار خواهد کرد، زیرا به دنبال خنثی کردن بحث‌ها در خصوص کناره‌گیری است. 

بایدن پنجشنبه هفته گذشته در اولین مناظره انتخاباتی که با حضور دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان برگزار شد عملکرد قابل قبولی ارائه نداد. وی در طول سخن گفتن بار‌ها جملات را نیمه تمام گذاشت یا به صورت مبهم ادا کرد. او پس از پایان مناظره نیز با کمک همسر خود توانست از پله‌های روی صحنه پایین بیاید. بسیاری ترامپ را برنده این مناظره دانسته و می‌گویند او بهتر توانسته ایده‌های خود را بیان کند و در قامت یک رئیس جمهور ظاهر شود. هرچند عدم صداقت او نیز در چند مورد بحث‌برانگیز شد.

از زمان پخش این مناظره، تا کنون رسانه‌ها و مقامات متعدد خواستار کناره‌گیری جو بایدن به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند. یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط سی‌بی‌اس نشان می‌دهد ۷۰ درصد آمریکایی‌ها باور دارند که بایدن گزینه مناسبی برای نامزد ریاست جمهوری نیست.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار