اوکراین: انبار مهمات روسیه در کریمه را هدف قرار دادیم

فرمانده نیروی هوایی اوکراین از هدف قرار دادن انبار مهمات روسیه در شبه جزیره کریمه خبر داد.

با تغییر موازنه قوا در جبهه‌های نبرد، اکنون روسیه دست بالا را از جنبه نیروی انسانی و تسلیحات در برابر اوکراین دارد. همین امر، جبهه‌های شرقی را به جهنمی برای نیرو‌های اوکراینی بدل ساخته است. با این حال، کی‌یف به دنبال هدف قرار دادن مکان‌هایی در داخل روسیه به منظور کاهش فشار در خطوط مقدم است؛ موضوعی که از منظر نظامی بعید است رخ دهد.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نیرو‌های ما موفق شدند یک عملیات موفق علیه یک انبار مهمات روسیه در شبه جزیره کریمه به انجام برسانند.

وی خاطر نشان کرد: یک بار دیگر نیروی هوایی اوکراین که به گفته دشمن نابود شده‌اند، موفق شدند یک عملیات موفق علیه روسیه به انجام برسانند.  

این مقام اوکراینی از ارائه مکان دقیق این حمله جزئیاتی ارائه نکرد، اما فیلم منتشر شده از سوی کی‌یف پایگاهی در نزدیکی سواستوپول را نشان می‌دهد.  

روسیه امروز اعلام کرد که طی عملیات‌های مختلف موفق به انهدام چندین فروند سوخو ۲۷ اوکراین شده است. اکنون فرمانده نیروی هوایی اوکراین به تمسخر و با رد ادعا‌های مسکو می‌گوید نه تنها نیروی هوایی اوکراین منهدم نشده بلکه موفق به انجام عملیات‌هایی علیه نیرو‌های روس شده است.  

براساس وعده کشور‌های غربی، در آینده‌ای نزدیک اوکراین میزبان هواپیما‌های اف ۱۶ آمریکا خواهد بود؛ اقدامی که مسکو اعلام کرده است واهمه‌ای از آن نداشته و سیستم پدافند هوایی این کشور آماده ساقط کردن این جنگنده‌ها است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار