احتمال برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی

یک مقام سابق نظامی در ارتش اوکراین گفت که زلنسکی ممکن است برای پوشش ضعف خود در جنگ، فرمانده فعلی ارتش را برکنار کند.

«سرگئی کریوونوس» ژنرال بازنشسته اوکراینی می‌گوید که ممکن است رئیس‌جمهور اوکراین بخواهد «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین را قربانی کند تا شکست‌های اخیر در منطقه خارکوف را پنهان کرده و مشکلات را به گردن او بیندازد.  

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام سابق اوکراینی تصریح کرد: «ژنرال دیگری دوباره قربانی خواهد شد. دوباره تغییرات شدیدی در فرماندهی نیرو‌های مسلح رخ خواهد داد. چنین اقدامات افراطی و برکنار کردن پرسنل ارشد در زمان جنگ کمکی به نظم کشور نمی‌کند».  

رسانه‌های اوکراینی روز گذشته گزارش دادند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به دلیل عدم آمادگی نیرو‌های این کشور در منطقه خارکوف و برخی مسائل دیگر در میدان نبرد، چندان از «سیرسکی» راضی نیست.

زلنسکی پیش از این و در بهمن‌ماه نیز «والری زالوژنی» را از مقام فرمانده کل نیرو‌های مسلح عزل کرده بود. زالوژنی اندکی پیش از این رخداد، وضعیت در میدان نبرد را «بن‌بست» توصیف کرده بود. این اقدام زلنسکی بعدا مورد انتقاد برخی مقامات از جمله شهردار کی‌یف قرار گرفت.  

خروج زالوژنی برجسته‌ترین تغییر در نیرو‌های نظامی ارشد اوکراین از زمان آغاز جنگ بود و اختلافات داخلی را در میانه کمبود مهمات و نیروی انسانی این کشور مشخص‌تر کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار