ارتش کره جنوبی: کره شمالی دو موشک بالستیک پرتاب کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی صبح امروز (دوشنبه / به وقت محلی)، دو موشک بالستیک پرتاب کرده است.

به گزارش شبکه خبری کی بی اس، در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، آمده است: ارتش کره شمالی دو موشک بالستیک را به ترتیب در ساعت ۵ و ۵ دقیقه و ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه صبح امروز (دوشنبه) از منطقه جانگ یون در استان هوانگ‌های جنوبی این کشور در جهت شمال شرقی به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

بر اساس این بیانیه، موشک اول پس از طی مسافت حدود ۶۰۰ کیلومتر و موشک دوم پس از طی مسافت حدود ۱۲۰ کیلومتر، هر دو در دریای ژاپن فرود آمده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: ارتش کره جنوبی بلافاصله پس از پرتاب این موشک‌های بالستیک، آنها را شناسایی، ردیابی و رصد کرده و اطلاعات مربوط به آنها را با ایالات متحده و ژاپن به اشتراک گذاشته و در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل جزئیات موشک‌های پرتاب شده از سوی کره شمالی از جمله بُرد و سرعت آنها است.

به نوشته شبکه خبری کی بی اس، پرتاب این دو موشک بالستیک پنج روز پس از پرتاب یک موشک بالستیک کره شمالی از منطقه پیونگ یانگ به سمت دریای شرق در چهارشنبه گذشته انجام شد که به گفته مقام‌های کره جنوبی در حین طی کردن مسیر خود منفجر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
توهم پرتاب کن بی شعور.اربابت اجازه نمی ده؟دست ماکه نی،
آخرین اخبار