معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که استقرار آتش‌بس در غزه می‌تواند به منازعه با صهیونیست‌ها پایان بخشد.

طی ماه‌های اخیر حزب الله لبنان ضربات دردناکی به دشمن صهیونیست وارد ساخته است به گونه‌ای که این رژیم از ترس آسیب به صهیونیست‌ها مجبور به تخلیه ۶۰ هزار شهرک‌نشین از مناطق مجاور مرزی با لبنان شده است. گرچه مقامات تل‌آویو بر گزینه نظامی برای پایان بخشیدن به حملات حزب الله تاکید دارند، اما حقیقت این است که منازعه میان طرفین می‌تواند با سهولت بیشتری حل و فصل شود.  

به گزارش الجزیره، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تنها راهکار اطمینان بخش برای پایان تبادل آتش میان حزب الله و (رژیم) اسرائیل، استقرار آتش‌بس در غزه است.  

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گفت: اگر آتش‌بس در غزه استقرار یابد ما بدون هیچ پیش‌شرط و مذاکره‌ای به تبادل آتش مرزی پایان خواهیم داد.  

شیخ نعیم قاسم با اشاره به حمایت حزب الله از فلسطینیان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: شرکت حزب الله در جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس با هدف ایجاد یک جبهه حمایتی از متحدش صورت می‌گیرد. بدیهی است اگر جنگ متوقف شود دیگر نیازی به حمایت نظامی ما وجود ندارد.  

با این حال، وی اعلام کرد که اگر (رژیم) اسرائیل عملیات نظامی خود را بدون توافق رسمی آتش‌بس و عقب نشینی کامل از غزه کاهش دهد، تاثیر آن بر درگیری مرزی میان لبنان و (رژیم) اسرائیل نامشخص خواهد بود.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار