دادستان‌های کره جنوبی همسر رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل دریافت هدایای گران قیمت و دستکاری بازار سهام بازجویی کردند.

دادستان‌های کره جنوبی کیم کیون هی، همسر یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور را به اتهام قبول یک کیف دستی لوکس و هدایای گران قیمت از یک کشیش و دستکاری سهام بازجویی کردند.

براساس گزارش آر تی، دفتر دادستانی منطقه مرکزی سئول روز یکشنبه اعلام کرد که کیم دیروز، شنبه، به مدت ۱۲ ساعت در یک ساختمان دولتی نامعلوم مورد بازجویی قرار گرفت.

 این رسوایی بر این ادعا است که کیم به طور غیرقانونی یک کیف دستی کریستین دیور به ارزش حدود ۳ میلیون وون (۲۱۷۵ دلار آمریکا) و سایر هدایای گرانقیمت از کشیش آمریکایی کره‌ای به اسم چوی جائه یونگ در سپتامبر ۲۰۲۲ در ازای ارائه خدمات دریافت کرده است.

دستیار کیم در اوایل این ماه به دادستان گفت که کیم به او دستور داده بود که کیف دستی را در همان روزی که به او داده شد پس بدهد، اما دستیار مدعی شد که او فراموش کرده است، زیرا بیش از حد مشغول کار‌های دیگر بوده است.

از سویی دیگر، دادستان‌ها برای اولین بار از کیم در مورد ادعای دخالت او در یک پرونده دستکاری سهام مربوط به دویچه موتورز، توزیع کننده BMW در کره جنوبی، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بازجویی کردند.

دادستان‌ها دو بار در دسامبر ۲۰۲۱ و سال گذشته یک پرسشنامه کتبی برای کیم ارسال کردند، اما پاسخ‌های لازم را دریافت نکردند.

پرونده دستکاری سهام بر این ادعا است که کوون او سو، رئیس سابق دویچه موتورز با بازیگران با نفوذ بازار برای دستکاری قیمت سهام شرکت بین دسامبر ۲۰۰۹ تا دسامبر ۲۰۱۲ توطئه کرده است. وی در دادگاه بدوی به حبس تعلیقی تا دو سال محکوم شده است و دادگاه استیناف قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
چه جالب اونجا حتی از زن رییس جمهور هم باز خواست میشود
آخرین اخبار