دولت سنگال متعهد شده است استفاده از خودرو‌های برقی را در این کشور گسترش دهد.

آفریقا ۲۴ در گزارشی اعلام کرد: بخش حمل و نقل در سنگال عامل ۱۶ درصد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در این کشور است. از این میان بخش حمل و نقل جاده‌ای عامل ۹۵ درصد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است. این ارقام دولت سنگال را وادار می‌کند تا انتقال به تحرک پایدار را از طریق وسایل نقلیه الکتریکی ترویج کند. باوجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سنگال در حال حاضر قوانین مناسبی در این زمینه ندارد.

در همین راستا وزارت زیرساخت و حمل و نقل سنگال با مشارکت انگلیس گارگاهی را در مورد ایجاد چارچوب نظارت مناسب برای ترویج و نظارت بر استفاده از وسایل نقللیه الکتریکی در این کشور برگزار کرد.

ال ملک اندیای وزیر زیرساخت و حمل و نقل سنگال گفت: کشور‌ها در حال حرکت به سمت حمل و نقل پایدار هستند، مثلاً حمل و نقل سبز، یعنی انتقال از وسایل نقلیه حرارتی به وسایل نقلیه الکتریکی. سنگال هم قبلا این روند را از طریق قطار سریع السیر منطقه‌ای و اتوبوس‌های بی آر تی آغاز کرده بود. حالا امروز برای ما ضروری است که یک چارچوب نظارتی ایجاد کنیم و به سمت تشویق دلالان، واردکنندگان، کاربران به سادگی حرکت کنیم تا بیشتر از خودرو‌های برقی استفاده کنیم. 

یکی از سیاست‌های شناسایی شده برای این منظور، سیاست معافیت ورود خودرو‌ها به سنگال و معافیت قطعات یدکی است. بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط شرکت راهبردی‌ای اند‌ای تاثیر این اقدامات ۹ میلیارد فرانک سی اف‌ای بر آورد شده است. 

وزیر زیرساخت و حمل و نقل سنگال گفت: مهم است که این کار را با کابینه انجام دهیم، اما مهمتر آن است که این کار را با همراهی کشور برادر یعنی انگلیس انجام دهیم که از ما حمایت کردند تا روی این چارچوب کار کنیم و راه‌ها و ابزار‌هایی را ببینیم تا نه تنها کشور ما به یک قانون نظارتی دست یابد بلکه سیستم لازم برای سوق دادن سنگالی‌ها و مردم به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر، اعم از خودرو هم ارائه شود. 

بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل سنگال، این کشور در مقایسه با ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، در حال حاضر دارای ۱۵۶ خودروی الکتریکی ثبت نام شده و بیش از ۵۰ خودرو در مدار اداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار