واشنگتن پست نوشت: سرویس مخفی آمریکا همواره درخواست افزایش سطح امنیت ترامپ در رویداد‌ها را رد کرد.

به گفته چهار منبع، مقامات ارشد سرویس مخفی آمریکا در دو سال گذشته و منتهی به ترور دونالد ترامپ در تجمعی در پنسیلوانیا، بار‌ها درخواست برای منابع و پرسنل اضافی برای ارتقای سرویس امنیتی دونالد ترامپ را رد کردند.

واشنگتن پست نوشت: مامورانی که برای محافظت از رئیس جمهور سابق منصوب شده بودند، خواستار دریافت مغناطیس سنج ها، تک تیرانداز‌های اضافی و تیم‌های ویژه و کارکنان بیشتری بودند تا از ترامپ در رویداد‌های ورزشی و دیگر تجمعات عمومی بزرگی که ترامپ در آنها شرکت می‌کرد، محافظت کنند. 

به گفته مخاطبان این نشریه که به شرط ناشناس ماندن در مورد بحث‌های محرمانه در مورد مسائل امنیتی صحبت می‌کردند، درخواست‌ها گاهی اوقات توسط مقامات ارشد سرویس مخفی رد می‌شد و دلایل مختلفی از جمله کمبود منابع در آژانس ذکر شد. 

پیشتر ترامپ گفته بود که سرویس مخفی کار خارق العاده‌ای انجام داده است و تیراندازی را که در اولین تلاش او را ترور کرده بود، کشته است. وی تاکید کرد که علیرغم سوء قصد، می‌خواست به سخنرانی خود در تجمع ادامه دهد، اما ماموران سرویس مخفی او را متقاعد کردند که محل را ترک کند و به بیمارستان برود.

سازمان اطلاعات آمریکا گفته است احتمالا در هفته‌های آینده تلاش‌های جدیدی برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شود.

شنبه گذشته، ترامپ در حین سخنرانی در جریان گردهمایی انتخاباتی حامیانش در پنسیلوانیا مورد سوءقصد قرار گرفت. اف‌بی‌آی عامل تیراندازی ترامپ را توماس متیو کروکس ۲۰ ساله معرفی کرد، او در محل حادثه توسط ماموران سرویس مخفی کشته شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار