سازمان یونیسف هشدار داد کودکان غزه به دلیل شرایط سختی که در آن قرار دارند، احتمال ابتلا به بیماری‌های محیطی و پوستی در میانشان بالا رفته است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد موسوم به یونیسف اعلام کرد که کودکان در نوار غزه با بیماری‌های پوستی، محیط ناسالم و درگیری‌های بی‌پایان با شرایط سخت روبرو هستند.

براساس گزارش سما الاخباریه، سازمان ملل روز گذشته در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس افزود: کودکان غزه با شرایط سختی از جمله بیماری‌های پوستی و بیماری‌های محیطی روبرو هستند، اکنون به آتش بس نیاز است.

در همین راستا، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که شرایط غزه محیط ایده آل برای گسترش بیماری‌ها را ایجاد می‌کند. این سازمان تاکید کرد که تخریب سیستم بهداشتی در غزه، فقدان امنیت، مسدود شدن دسترسی، آوارگی مداوم ساکنان، فقدان تجهیزات پزشکی، کیفیت پایین آب، و بهداشت نامناسب، همگی منجر به افزایش خطر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، از جمله فلج اطفال می‌شود.

پیش از این نیز یونیسف اعلام کرده بود آمار‌ها نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم تلفات غیرنظامیان در غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این درحالی است که به دلیل بمباران بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نیز جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه از جمله دارو به غزه، کودکان و زنان باردار به خدمات درمانی مناسب دسترسی ندارند. این موضوع خود باعث بروز مشکلات حادتری می‌شود.  

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار