در دو نشست اضطراری شورای وزیران در کاخ الیزه تصمیمات جدیدی برای مقابله با اوج گیری چندین باره کرونا اتخاذ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، در دو نشست اضطراری شورای وزیران در کاخ الیزه تصمیمات جدیدی برای مقابله با اوج گیری چندین باره کرونا اتخاذ شد.

«دورکاری اجباری» سه تا چهار روز در هفته، محدودیت اجتماع حداکثر دو هزار نفری در سالن‌های سربسته و حداکثر ۵ هزار نفری در هوای آزاد و مهلت سه ماهه برای تزریق دوز سوم واکسن از مهمترین تصمیمات دولت فرانسه برای مقابله با موج جدید کروناست.

جامعه پزشکی، اپوزیسیون و بخشی از افکار عمومی فرانسه با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تصمیمات جدید دولت را ناکافی و سیاسی قلمداد می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارشها، فرانسه با اعلام ۱۷۹ هزار و ۸۰۷ نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کرده است.

از طرفی در آستانه سال نو میلادی و جشن‌های مربوط به آن، دولت فرانسه محدودیت‌های کرونایی را به هفته اول ماه ژانویه ۲۰۲۲ یعنی حدود ۱۰ روز دیگر موکول کرده است.

این اقدامات در شرایطی به اجرا در می‌آید که تعداد بستری‌های ویروسی در بیمارستان‌های فرانسه طی دو هفته با اشغال ۱۷ هزار تخت دو برابر شده است.

گفتنی است این محدودیت‌ها در حالی اجرایی می‌شود که همزمان با شیوع سویه «اُمیکرون» مسری‌ترین سویه ویروس کرونا تا به امروز، رسانه‌های خبری اعلام کردند رکورد مبتلایان روزانه به این ویروس در سطح جهانی شکسته شده است.

نشریه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد: «همزمان با تعطیلات سال نوی میلادی و در حالیکه حدود ۲ سال از اعلام اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا می‍گذرد و اولین واکسن نیز سال گذشته به جامعه جهانی عرضه شد، سویه اُمیکرون کرونا بار دیگر رکورد مبتلایان روزانه به این ویروس را شکست.»

در حال حاضر با اعلام بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر مبتلای جدید به کرونا در یک شبانه‌روز، رکورد مبتلایان روزانه به کرونا در سطح جهانی شکسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار