مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: براساس تحلیل‌ها و بررسی به عمل آمده در بین استان‌های سراسر کشور در حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد استان با تغییر ۱۰ پله‌ای، رتبه اول رشد در این شاخص‌ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه شورای معاونین با ابراز خرسندی و سپاسگزاری از تلاش‌ها و اقدامات حوزه‌های ستادی و صف در مجموعه آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته و پای کار بودن مجموعه‌های مختلف تغییر محسوسی در فرآیند اجرایی شدن شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد اتفاق افتاد و موجب گردید تا در رشد رتبه این شاخص‌ها صعود ۱۰ پله‌ای داشته باشیم.

وی افزود: این مهم امکان‌پذیر نبود مگر در سایه هم‌فکری، هم افزایی و مشارکت همه جانبه همکاران و تلاش بی وقفه‌ای که ساعت و زمان و مکان نمی‌شناخت و با تمام وجود ستایشگر تدابیر به کار گرفته شده و کوشش شبانه روزی مجموعه‌های گوناگون هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس در دوره متوسطه دوم خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از بسیاری از نگرانی‌ها لزوم رعایت نکات ایمنی، ایجاد آرامش، حضور تدریجی و لحاظ نمودن شرایط اقتضائی در مدارس یک اصل مهم است.

رخشانی با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده‌ها بیان داشت: به منظور عملی شدن موضوع آموزش‌های حضوری لازم است تا مشارکت همه جانبه و جدی در این فرآیند از سوی همه وجود داشته باشد تا هر چه زودتر شاهد حضور پر شور و شعف دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

وی گفت: شناسایی و یافتن شیوه‌های برون رفت از آسیب‌ها و مشکلات ترک تحصیل و جبران این خلاء و همچنین تعریف و تبیین فرصت‌های پیش آمده در دوران کرونا در حوزه تعلیم و تربیت یک نیاز مهم و ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: باید به دنبال عدالت آموزشی و توسعه شاخص‌های مرتبط با آن باشیم و تلاش همگانی مسئولین در بخش‌های مختلف درون و برون سازمانی بر این باشد که هیچ دانش آموزی در هیچ جایی از تحصیل محروم نباشد.

رخشانی بر ضرورت تحلیل برنامه درسی، تطبیق محتوا‌ها و زمان اموزش به ویژه در دوران کرونا با هدف دستیابی هرچه آسانتر به اهداف تعیین شده تاکید نمود و بیان داشت: اصل مهم کیفیت بخشی آموزشی و پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان به عنوان یک نیاز اساسی باید سرلوحه کار قرار گیرد و همیشه با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اصل حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر این مهم را تفویض اختیار عنوان نمود و اظهار داشت: مادامی که در هر حوزه‌ای با رعایت همه جوانب و اصل تمکین به قانون، اختیارات کامل داده شود یقیناً تغییرات محسوس و اتفاقات جدیدی رقم خواهد خورد و از این طریق به دنبال کیفیت بخشی هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار