دونالد ترامپ در مراسم سالروز استقلال آمریکا با لحنی مفتخرانه از نوسازی سلاح‌های هسته‌ای کشورش سخن گفت.

ترامپ: بیشترین سلاح هسته‌ای جهان را داریمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم سالروز استقلال آمریکا با لحنی مفتخرانه از نوسازی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا سخن گفت.

ترامپ گفت: «کل سلاح‌های هسته‌ای خودمان را نوسازی می‌کنیم، آنها را ارتقا می‌دهیم و در برخی موارد سلاح‌های جدید به دست می‌آوریم. نمی‌خواهیم هیچ وقت مجبور به استفاده از آنها شویم، ولی بهترین‌ و بیشترین سلاح هسته‌ای جهان را داریم.»

وی اضافه کرد: «این سلاح‌ها به طور اساسی ارتقا داده می‌شوند و در برخی موارد سلاح‌های کاملاً جدید به دست می‌آوریم. نمی‌خواهیم هیچ وقت از انها استفاده کنیم.»

ترامپ در لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۹، بیست و چهار میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای آمریکا اختصاص داده بود. در سند بودجه این سال مشخص شد رئیس‌جمهور آمریکا قصد خریداری ۲۰ موشک رهگیر زمین‌پایه به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای ارتقا برنامه پدافند موشکی خود را دارد.

سند دکترین هسته‌ای دولت ترامپ که بیش از یک سال پیش منتشر شد با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شد. در این دکترین این اختیار به رئیس‌جمهور آمریکا داده شده که نه فقط هنگام مواجه شدن با تهدید حمله اتمی بلکه حتی در پاسخ به حملات سایبری به استفاده از سلاح اتمی متوسل شود. این سند وزارت دفاع آمریکا را مأمور کرده بمب‌های اتمی‌ای بسازد که اصطلاحا کاربردی هستند و می‌توان از آن‌ها در جنگ‌های متعارف هم برای وارد کردن «خسارات محدود» استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۹:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ترامپ بیسواد در آینده نزدیک رو به زوال هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور
پیچیده ترین فن آوری وبهترین سلاح در اختیار ایران، ما هم دوست نداشتیم از این فن آوری استفاده کنیم، ولی شما گول پول های بی ارزش کودک کش ها رو خوردید، باید هزاران برابر این پول هارو، خرج دوباره ساختن آمریکا کنید ،متاسفم برای مردم آمریکا ،که رهبری دارند که ،آینده اونها رو خراب میکنه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مح
۱۸:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ما را از مرگ می ترسانند!
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۸:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ببین ترامپ درسته ازنظر اقتصادی شاید غلطی بتونی انجام بدی اما ب ی چیز همیشه فک کن ما ایرانی هستیم و باغیرت چنان تکه تکه کنیم شما را که همه دنیا انگشت به دهان بماند میگی ن امتحان کن وپشیمان هم خوای شد ایران باید کلان ویران شود تا توبتوانی عرض اندام کنی مثل من کم نیست همینو بگم چند نفر مثل من واسه تو کافی است خدا شاهده منتظریم
با صاحب الزمان رو سرت خراب کنیم همه آمریکا را تو جنگ ایران وعراق فک کنم متوجه شدی با ۳۲ کشور جنگیدیم ما همان مردان هستیم

صاحب این مملکت حضرت مهدی ع السلام است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اینهمه هزینه وقتی قابل استفاده نباشدضرر زدن به مالیات دهندگان ومردم امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
جلیلنی
۱۰:۰۱ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اقای ترامپ، گفته کسی به اینجا نیاد،
مگر میشود خاک «زمین»برای همیشه تصرف کنی؟ پادشاهان در مصر، ایران،ویونان سالهای بسیار حکومت کردن ولی نماندن، معلوم میشود این ابر قدرتی شما هم رو به ذوال است، با این ایده ای که شما دارید به تاریخ میپیوندی،
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۹:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
شما بمب اتمی داریدچراایران موشک معمولی نداشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما می‌سازیم خوبشم می‌سازیم
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۱:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اما ما نباید موشک داشته باشیم .
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
نه
آخرین اخبار