مشاور عالي اداره کل تجهيزات پزشکي در اولين همايش " مبارزه با قاچاق تجهيزات پزشکي بر سه ويژگي اصيل بودن، کيفيت دار بودن و خدمات پس از فروش و گارانتي تحهيزات پزشکي تاکيد کرد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛  دکتر رامهرمزي، مشاور عالي اداره کل تجهيزات پزشکي ضمن بيان مطلب فوق تصريح کرد: تجهيزات پزشکي وقتي قانوني تلقي مي شوند که داراي محاسني از جمله کيفيت، گارنتي و اصيل باشد.

مشاور عالي اداره کل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت ادامه داد: سعي داريم حداقل استانداردها مراجع معتبر علمي دنيا را براي کالاهاي پزشکي احصاء کنيم.

وي تاکيد کرد: بهترين وسايل پزشکي در بهترني شرايط ممکن و با مناسب ترين قيمت مي بايست به دست مصرف کننده برسد و لذا سازمانهاي بيمه گر بايد پوشش بيمه اي در اين خصوص داشته باشند.

وي با تاکيد بر اين مطلب که تمام تلاش ما در اين است که به استانداردهاي جهاني نزديک شويم گفت: الحمدالله از نظر تامين تجهيزات پزشکي نظام سلامت به قوت، شدت و حدت خود به کار خود ادامه مي دهد و مشکل خاصي در اين خصوص نداريم و نخواهيم داشت.

دکتر رامهرمزي در ادامه اذعان داشت: دغدغه اصلي در زمينه تجهيزات پزشکي در چندسال اخير بحث تهيه و توزيع غيرقانوني تجهيزات پزشکي مصرفي و نيمه مصرفي است که به فضل خداوند با نگاه دولت محترم و با اجراي دستوالعمل مبارزهبا قاچاق کالا در زمينه تجهيزات پزشکي اين مشکلات کاهش يافته اشت.

 

وي افزود: در زمينه تجهيزات پزشکي سرمايه اي با توجه به ماهيتش مشکل قاچاق نداريم ولي در تجهيزات پزشکي مصرفي و نيمه مصرفي به ويژه اقلام ارتوپدي به لحاظ حجم و حساسيت کالا مشکلاتي داريم که اين مهم همت جمعي را اقتضا مي کند تا در کل کشور اين مسئله حل شود.

 

مشاور عالي اداره کل تجهيزات پزشکي وزارت متبوع در پايان به توجه و دقت به مواردي همچون، تاريخ ساخت، نام کمپاني، مدل دستگاه و شماره سريال تجهيزات پزشکي جهت شناسايي کالاي قاچاق تاکيد کرد.

گفتني است :همايش "مبارزه با قاچاق تجهيزات پزشکي" در محل سالن شهيد عليزاده مجتمع آموزشي و پژوهشي حضرت امام رضا (ع) يزد برگزارشد./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار