رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان به مشکلات صدور ویزا برای دانش‌آموزان المپیاد جغرافیا اشاره کرد و گفت که کشور ایرلند همکاری لازم را در این زمینه نداشته است.

سید‌رضا حسینی  رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره وضعیت دانش‌آموزان المپیاد جغرافیا در مسابقات سال ۲۰۲۴ گفت: دانش‌آموزان المپیاد جغرافیا علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده نتوانستند برای حضور در المپیاد از کشور ایرلند ویزا دریافت کنند. کشور ایرلند همکاری لازم جهت صدور ویزا را نداشته و در این زمینه کارشکنی کردند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره پیگیری‌های لازم در این دوره توسط ایران گفت: شرکت در المپیاد‌های علمی جهانی در هر رشته خط زمانی مخصوص به خود را دارد. در این خط زمانی، بازه زمانی دقیق ارسال دعوت‌نامه، تکمیل مدارک، صدور ویزا و ... مشخص شده است.

‌وی به تلاش‌های باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره اعزام دانش‌آموزان نخبه به این المپیاد اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات لازم جهت اعزام دانش‌آموزان المپیاد جغرفیا از سمت کمیته علمی جغرافیا و همچنین باشگاه دانش‌پژوهان جوان در بازه‌های زمانی خود به‌صورت دقیق و اصولی انجام شده است. بعضا پیگیری‌های باشگاه و کمیته علمی جغرافیا جهت کسب نتیجه از روال روتین اداری نیز فراتر رفت و تمام تلاش خود را برای اعزام این دانش‌آموزان انجام دادیم.

حسینی افزود: حافظ منافع ایران در سفارتخانه ایرلند حتی به این مسئله ورود کرد و به صورت حضوری با وزارت امورخارجه کشور ایرلند درباره شرایط دانش‌آموزان المپیادی ایران صحبت کرد. همچنین رئیس المپیاد جهانی جغرافیا به‌صورت حضوری به وزارت امور خارجه ایرلند مراجعه کرد. با تمام این تلاش‌ها که از طرف ایران و مسئولین المپیاد جهانی جغرافیا انجام شد، کشور ایرلند همکاری لازم برای صدور ویزا را انجام نداد.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در ادامه درباره عدم همکاری ایرلند برای حضور دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جغرافیا گفت: کشور ایرلند علاوه بر عدم همکاری با ایران جهت صدور ویزا برای نخبگان المپیاد جغرافیا با چند کشور دیگر نظیر فیلیپین، نیجریه و ... نیز رفتاری مشابه انجام داد و ویزای نخبگان این کشور‌ها را نیز صادر نکرد.

وی در پایان افزود: همچنان برای این دانش‌آموزان تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تلاش هیچ‌یک از نخبگان المپیادی پایمال نشود. برای دانش‌آموزان منتخب جهانی المپیاد جغرافیا که از نظر سنی همچنان امکان شرکت در المپیاد را دارند، امکانات و شرایط در سال آینده را در نظر می‌گیریم. برای دیگر دانش‌آموزان که از نظر سنی از بازه المپیاد گذر می‌کنند نیز تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

منبع: پانا

برچسب ها: المپیاد ، جغرافی ، ایرلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
مگر اینکه ایرلند از روی خباثتش باعث شود این خودنمایی مُضر (المپیک علمی) حتی برای یک رشته، جمع بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
ایران از مصر تونست برای تیم کامپیوتر ویزا بگیره. از ایرلند نتونست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
ترس و وحشت اول شدن نخبگان ایران زمین
بدجوری سوختند .بدین خاطر خواستند مدالها نصیب خودشان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
بخاطر روابط قوی ما با دنیاست که همه جا مارو دوست دارن و کارمون رو سریع راه میندازن.
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۳:۰۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
دوست عزیز در خبر آمده که برای بعضی از کشور های دیگه هم همین رفتار رو داشتن احتمال اینکه کارشکنی سیاسی باشه کم و احتمالا جنبه ی رقابت علمی ش رو در نظر گرفتن و کارشکنی کردن - بهتر خوش بینانه به مسائل و موقعیت کشور نگاه کنیم
آخرین اخبار