‌در ماه گرفتگی جزئی در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور، زمین فقط ۳.۵ درصد از سطح ماه را پوشش می‌دهد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، در ۱۸ سپتامبر مصادف با ۲۸ شهریور ساکنان زمین می‌توانند یک ماه گرفتگی جزئی را مشاهده کنند. 

همانطور که متخصصان دانشگاه ایالتی نیویورک مطرح کردند، ماه گرفتگی در شب ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر رخ خواهد داد. این پدیده در اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی و جنوبی قابل مشاهده خواهد بود. ماه گرفتگی جزئی زمانی رخ می‌دهد که زمین از بین خورشید و ماه می‌گذرد و سایه سیاره ما بر سطح ماه بیفتد.

این ماه گرفتگی در سراسر اروپا، آفریقا، گرینلند و آمریکای شمالی و جنوبی قابل مشاهده خواهد بود. از لندن، بخش قابل توجه ماه گرفتگی در ساعت ۰۳:۱۳ BST (۰۵:۴۳ به وقت ایران) آغاز می‌شود. اوج ماه گرفتگی در ساعت ۰۳:۴۴ BST (۰۶:۱۴ به وقت ایران) رخ خواهد داد و این رویداد در ساعت ۰۴:۱۵ BST (۰۶:۴۵ به وقت ایران) به پایان خواهد رسید.

بر خلاف خورشید گرفتگی، مشاهده ماه گرفتگی نیازی به حفاظت چشم خاصی ندارد. افراد می‌توانند این پدیده را با چشم غیر مسلح مشاهده یا از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ استفاده کنند.  

در طول ماه گرفتگی بعدی که ۱۳ مارس ۲۰۲۵ رخ خواهد داد، سایه زمین تنها بخش کوچکی از قرص ماه را پنهان می‌کند، بنابراین نباید منتظر منظره بسیار چشمگیری بود. در این زمان، ماه به طور کامل در پشت سایه زمین پنهان می‌شود و به دلیل نفوذ پرتو‌های خورشید به جو زمین، سایه‌هایی به رنگ قرمز ایجاد می‌شود.

منبع: ysia.ru

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار