آیا از استفاده از توییتر، ایکس، فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک خسته شده اید؛ اگر به دنبال جایگزین‌های جدید هستید، پلتفرم‌های اجتماعی جایگزینی وجود دارند که ارزش امتحان کردن را دارند.

پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی برای مدتی مفید بودند، چرا که مردم را به گونه‌ای که اینترنت قدیمی نمی‌توانست، گرد هم آوردند و به بسیاری از افراد این فرصت را دادند تا برای اولین بار از طریق اینترنت خود را ابراز کنند.

با این حال، این پلتفرم‌ها بدون هزینه نبوده‌اند، زیرا داده‌های شخصی کاربران را برای هدف قرار دادن بهتر آن ها با تبلیغات جمع‌آوری می‌کنند و برخی از رفتار‌های نامطلوب از جمله سخنان مشوق نفرت را به عنوان بخشی از هزینه انجام تجارت نادیده می‌گیرند. اما جایگزین‌هایی وجود دارند که به سرعت در حال رشد هستند، تجربیات جدیدی ارائه می‌دهند و الگوی سنتی این پلتفرم‌ها را می‌شکنند.

پلتفرم Friendica

اگر می‌خواهید تجربه‌ای نزدیک به فیس بوک داشته باشید، Friendica ارزش امتحان کردن را دارد. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد زندگی دیجیتالی خود را از طریق صفحات و پست‌های شخصی به دوستان خود نشان دهند. همچنین می‌توانید گروه‌های خصوصی، مشابه حلقه‌های Google+‎ قبلی ایجاد کنید.

پلتفرم Mastodon

پلتفرم Mastodon یک پلتفرم میکروبلاگینگ منبع باز است که مشابه Twitter OX عمل می‌کند. از زمان راه‌اندازی آن در هشت سال پیش، به مکانی برای تبلیغ فرهنگ فعال مبتنی بر پست‌های جدی و تامل برانگیز بوده تبدیل شده است. ابزار‌های پیشرفته‌ای را برای محافظت از حریم خصوصی و کنترل افرادی که پست‌های شما را می‌بینند، علاوه بر توانایی نادیده گرفتن و مسدود کردن کاربران و سرور‌ها ارائه می‌دهد.

 پلتفرم Mobilizon

پتلفرم Mobilizon طراحی شده است تا جایگزینی برای فیس بوک در زمینه ایجاد و اشتراک گذاری رویداد‌ها باشد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد رویداد‌های خود را بدون هیچ نظارتی از پلتفرم سازماندهی کنید، در حالی که شرکت کنندگان را آزادانه از به روز رسانی‌ها مطلع می‌کنید.

 پلتفرم PeerTube

این پلتفرم یک جایگزین منبع باز برای یوتیوب، امکان اشتراک گذاری ویدیو را بدون تبلیغات مزاحم که قبل یا در حین کلیپ‌ها ظاهر می‌شود، فراهم می‌کند و تجربه کاربری بدون درهم ریختگی و تبلیغات را ارائه می‌دهد.

پلتفرم Pixelfed

این پلتفرم مشابه اینستاگرام است و به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیو‌ها را بدون تبلیغات آپلود، ویرایش و به اشتراک بگذارند. برنامه‌های اندروید و iOS هنوز در مرحله آزمایش هستند، اما روی رایانه شخصی عالی کار می‌کنند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار