نشریه نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده گروهی از والدین که کودکان آنها در نتیجه آسیب‌های فضای مجازی جانشان را از دست داده یا آسیب دیده‌اند خواستار پیشبرد طرح امنیت و حریم خصوصی آنلاین کودکان شده‌اند.

طرح موسوم به «قانون امنیت آنلاین کودکان» اواخر ماه جولای با ۹۱ رأی موافق و ۳ رأی مخالف به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. 

پایگاه هیل گزارش داده علی‌رغم حمایت گسترده از طرح مذکور در مجلس سنا پیشبرد آن در دیگر شاخه قانونگذاری کنگره، مجلس نمایندگان به دلیل مقاومت‌های مقام‌های ارشد این مجلس به بن‌بست برخورده است. 

پایگاه هیل که نزدیک به کنگره آمریکا است گزارش داده گروهی از والدین که فرزندانشان به دلیل آسیب‌های فضای مجازی جان باخته یا دچار آسیب شده‌اند صبح پنجشنبه در بیرون ساحتمان کنگره تجمع کردند. 

آنها از «کمیته انرژی و بازرگانی» مجلس نمایندگان خواسته‌اند پیش از تعطیلی کنگره طرح مذکور به رأی گذاشته شود. 

«تاد ماینور»، مادری که عکسی از کودک ۱۲ ساله‌اش را در دست داشت گفت: «ما پدر و مادر هستیم و برای آنچه می‌خواهیم مصر هستیم. ما هیچ جا نمی‌رویم. همچنان به اینجا خواهیم آمد. با هر کسی که لازم باشد برای تصویب شدن قانون امنیت آنلاین کودکان دست خواهیم داد.»

کودک ۱۲ ساله این مادر سال ۲۰۱۹ در یک چالش اینترنتی جانش را از دست داد. در آن چالش افراد ویدئو‌هایی از خودشان حین «بازی خفگی» ضبط می‌کردند. گزارش‌ها حاکی است این چالش به مرگ دست‌کم ۲۰ کودک منجر شد. 

قانون امنیت آنلاین کودکان طرحی است که اولین بار در سال ۲۰۲۲ در کنگره آمریکا معرفی شد. هدف این طرح صیانت از کودکان در برابر مطالب مضر در فضای مجازی و همچنین ملزم کردن پلتفورم‌ها به از کار انداختن «ویژگی‌های اعتیادآور برای کودکان» است. 

این طرح علی‌رغم آنکه از حمایت‌های دو حزبی برخوردار است از سوی برخی از لیبرال‌ها و محافظه‌کاران به دلیل آنکه ممکن است به سانسور ختم شود مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار