ستیزه جویان در شمال نیجریه دستکم 31 نفر را به قتل رساندند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ یکی از نمایندگان پارلمان نیجربه اعلام کرد ستیزه جویان افراطی در حمله به روستایی در شمال شرق این کشور دستکم سی و یک نفر را کشتند. به این ترتیب شمار کشته های خشونت‌ها در این کشور از سه روز پیش تاکنون به یکصد و شانزده نفر می رسد. خشونتها در حالی ادامه دارد که نیروهای نظامی این کشور هنوز نتوانسته اند خشونتها را متوقف کنند. منابع امنیتی می گویند ستیزه جویان در یک ماه گذشته بیش از چهارصد نفر را به قتل رسانده اند. ماه گذشته یکی از مرگبارترین دوره ها در حملات فرقه افراطی بوکوحرام بوده است. این گروه ستیزه جو در سال دو هزار و نه در ایالت بورنو ظهور پیدا کرد.

ملاح علی از ساکنان منطقه گفت هیچ کسی نبود به ما کمک کند. این مهاجمان شش ساعت در روستای ما حضور داشتند و هیچ کسی در آنجا نبود که به ما کمک کند. بسیار ناراحت کننده است اما چه کسی می خواهد از ما دفاع کند؟ ما اسلحه نداریم با آنها بجنگیم. به همین علت هم آن‌ها روستای ما را نابود کردند. 

"مصطفی آنیمانی" از مسئولان ایالت بورنو گفت آنها بدون اینکه با مانعی مواجه شوند 6 ساعت عملیات در این روستا انجام دادند. تعداد آنها از نیروهای امنیتی حاضر در منطقه بیشتر بود. نیروی پشتیبانی برای مقابله با ستیزه جویان به موقع به منطقه نرسیده است. حال این سئوال مطرح است که آیا مردم در بورنو امنیت دارند؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار