شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از تمدید ۶ ماهه (تا پایان ژانویه ۲۰۲۵ و دوازدهم بهمن‌ماه) تمام تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه خبر داد.

از خبرگزاری تاس، در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: شورا امروز تدابیر محدودکننده اتحادیه اروپا را با توجه به تداوم اقدامات روسیه برای بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین به مدت ۶ ماه دیگر و تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ تمدید کرد.

بر اساس بیانیه شورای اتحادیه اروپا، این تحریم‌ها در حال حاضر شامل طیف گسترده‌ای از اقدامات از جمله محدودیت‌های تجاری، مالی، فناوری و کالا‌ها با کاربرد دوگانه، صنعت، حمل‌ونقل و کالا‌های لوکس است.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا از ژوئیه ۲۰۱۴ تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را آغاز کرد. از آن زمان به بعد، تحریم‌ها هر ۶ ماه به طور خودکار تمدید می‌شوند.

از آغاز جنگ اوکراین، کشور‌های غربی هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین‌ترین تحریم‌ها در جهان تبدیل کرده‌اند. هدف اصلی تحریم‌های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی‌گیرد، منزوی کردن مسکو و مشتریان روسیه بوده است.

علی‌رغم تحریم‌های غرب علیه روسیه، مسکو توانسته در معاملات تجاری خود با کشور‌های دوست و هم‌پیمانش ۳۰.۹ میلیارد دلار سود به دست آورد.

آمار‌های تجاری حاکی از آن است که روسیه در صادرات کالا‌های خود به کشور‌هایی که طی دو سال اخیر روابطشان به تیرگی گرویده است، رویکرد متفاوتی داشته و در برخی موارد حجم صادرات افزایشی و در برخی موارد کاهشی بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار