وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه ضمن اشاره به دفع ۱۴ عملیات تهاجمی ارتش کی‌یف، خبر داد که طی یک بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۳ پهپاد اوکراینی سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیرو‌های این کشور، طی بیست‌وچهار ساعت ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت که حداقل ۱۴ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیرو‌های روسیه در محور‌های خارکیف، زاپروژیا، دونتسک، لوهانسک و خِرسون طی بیست‌وچهار ساعت اخیر دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه در ادامه توضیح داد که در جریان عملیات‌ها و ضدحملات نیرو‌های روسی نیز حداقل یک هزار و ۹۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ارتش اوکراین طی بیست‌وچهار ساعت اخیر متحمل خسارت سنگین ادواتی از جمله سرنگونی ۱۶۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین، نابودی ۵ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۳۱ خودروی نظامی، ۳ انبار مهمات و ۳۰ سامانه پدافندی و توپخانه‌ای شده است.

طبق این گزارش، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۶۳۰ فروند هواپیمای جنگی، ۲۷۸ بالگرد رزمی، ۲۸ هزار و ۱۱۸ فروند پهپاد، ۵۵۴ سامانه پدافند موشکی، ۱۶ هزار و ۶۲۹ دستگاه تانک و خودرو‌های زرهی، ۱ هزار و ۳۸۱ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۱۲ هزار و ۲۲۴ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز و همچنین ۲۳ هزار و ۹۴۱ قطعه دیگر تجهیزات و خودروی نظامی نیرو‌های مسلح کی‌یف منهدم شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب ها: مسکو ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار