وزیر خارجه بلژیک تاکید کرد اشغالگران باید قطعنامه دیوان بین‌المللی دادگستری را در مورد شهرک‌سازی در کرانه باختری اجرا کنند.

حجه لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک امروز دوشنبه تایید کرد که تصمیم دیوان  دادگستری بین المللی به وضوح تلاش رژیم اشغالگر اسرائیل برای ساخت و توسعه شهرک‌های خود در کرانه باختری را محکوم کرده است.

براساس گزارش المیادین، او در توییتی در پلتفرم ایکس خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به تصمیم دادگاه باید احترام گذاشته و تصمیمات آن اجرا شود.

 هفته گذشته، نواف سلام، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری تأیید کرد که رویه‌ها و سیاست‌های رژیم صهیونیستی با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و این دادگاه پیامد‌های قضایی حضور غیرقانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بررسی خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد که دادگاه متقاعد نشده است که گسترش اعمال قانون اشغالگری در کرانه باختری و قدس اشغالی موجه باشد و قطعا شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین المللی می‌داند.

 رئیس دیوان بین‌المللی با اشاره به وضعیت گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری گفت: انتقال شهرک‌نشینان به کرانه باختری یا شرق قدس اشغالی مغایر با ماده ۴۹ کنوانسیون ژنو است و مصادره اراضی فلسطینی و اعطای آن به شهرک نشینان موقتی نیست و ناقض کنوانسیون ژنو است.

 پس از آن، رئیس دادگاه تعداد واحد‌های فلسطینی تخریب شده توسط اشغالگران در چند سال گذشته را بررسی و تایید کرد که حدود ۱۱ هزار واحد فلسطینی وجود دارد که از سال ۲۰۰۹ به بهانه نداشتن مجوز تخریب شده اند. او در عین حال خاطرنشان کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی منجر به اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی به ویژه منطقه C (منطقه‌ای در مجاورت کرانه باختری) شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار