وزیر تندرو صهیونیست ادعا کرد که جنگ غزه نباید قبل از تحقق اهداف آن یعنی نابودی حماس، آزادی اسرای صهیونیست و برقراری مجدد امنیت متوقف شود.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: نباید فشار نظامی بر حماس را کاهش داد و با آن وارد مذاکرات بی سرانجامی شد که موجب زیان دستاورد‌های جنگ است.

اسموتریچ افزود که این رژیم برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

این وزیر افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو همچنین گفت: فرماندهان ارتش، حد و حدود خودشان را نمی‌دانند و به جای تشدید عملیات نظامی، از تبادل غیر قانونی اسرا حمایت می‌کنند.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد از نتانیاهو گفت که وی از مساله اسرای صهیونیست به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد که نتانیاهو از مساله اسرای صهیونیست به عنوان ابزار سیاسی برای برآورده کردن نیاز‌های خود استفاده می‌کند، بدون اینکه به عنوان رئیس کابینه به اسرا اهمیت دهد.

با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش‌بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل‌آویو کشته شده‌اند. 

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار