ششمین نشست هماهنگی شش ماهه بین اتحادیه آفریقا، جوامع اقتصادی منطقه و سازوکار‌های آفریقایی در غنا آغاز به کار کرد.

ششمین نشست هماهنگی شش ماهه بین اتحادیه آفریقا، جوامع اقتصادی منطقه و سازوکار‌های آفریقایی با حضور ۱۶ رئیس دولت در شهر آکرا، پایتخت غنا آغاز شد.

براساس گزارش المیادین، در طول یک روز در این اجلاس تعدادی پرونده سیاسی، امنیتی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سران گروه‌های منطقه آفریقا گزارش سالانه خود را ارائه کردند.

 این گزارش‌ها شامل وضعیت صلح، امنیت و توسعه و راه‌های هماهنگی گروه‌های آفریقایی و هماهنگ کردن آن با سیاست‌های اتحادیه آفریقا بود. جلسه افتتاحیه شامل سخنرانی سران کشور غنا، کمیسیون آفریقا و اتحادیه آفریقا بود.

محمد ولد غزوانی، رئیس جمهور موریتانی و رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا در افتتاحیه اجلاس هماهنگی تاکید کرد که هماهنگی مؤثر بین اتحادیه آفریقا و جوامع اقتصادی منطقه یک اهرم اساسی برای تسریع دستیابی به برنامه‌های یکپارچه سازی قاره است.

او گفت: این هماهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه اینکه قاره آفریقا با چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیاری مواجه است، در همین حال جهان در حال گذر از بحران‌های چند وجهی است که بر توسعه آفریقا تأثیر منفی می‌گذارد.

علاوه بر این، موسی فقهی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت که صندوق غرامت مورد انتظار ۱۱ میلیارد یورو برای پر کردن شکاف توسعه بین کشور‌های عضو کافی خواهد بود و بر اهمیت تقویت تعامل بین کشور‌های عضو تاکید کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار