در صدها سند جنگ جهانی دوم که بایگانی ملی انگلیس آن را منتشر کرده، چشم اندازی بی سابقه از تصمیم گیری هایی فاش شده است که زمانی محرمانه بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ تازه ترین اسناد مربوط به جنگ جهانی دوم و دوران جنگ سرد که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد ترور، رشوه خواری و شراب خواری سران دولت های آمریکا،‌ انگلیس و شوروی در این دوران امری متداول بود. اینها اسراری است که اسناد بایگانی ملی انگلیس آن را در معرض دید عموم قرار داده است.

در یکی از این اسناد ملاقات جوزف استالین و وینسنت چرچیل در سال 1942توصیف شده، در این سند به شراب خواری مفرط این دو مقام و تصمیمات تعیین کننده ای اشاره شده است که در چنین فضایی اتخاذ شد.در سند دیگری روایت می شود که ام آی شش (سرویس جاسوسی خارجی انگلیس) فهرست تروری از شخصیت های برجسته آلمانی در اختیار داشت.

جنگ جهانی دوم نزدیک به هفتاد میلیون کشته برجا گذاشت. این اسناد که تازه از حالت محرمانه خارج شده است، تصمیم گیری های پشت پرده در این جنگ را فاش می کند و اینکه در یک مورد شراب خواری مقامات چطور روند تاریخ را تغییر داد.

برچسب ها: انتشار ، انگلیس ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار