دیمیتری پسکوو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، رزمایش کنونی نیروی دریایی در آب‌های دریای سیاه دومین تمرین نظامی روسیه در سال جاری میلادی است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه ، ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) دستور انجام رزمایش دریای سیاه را صادر کرد.به گفته سخنگوی وزارت دفاع در این رزمایش در حدود 20 هواپیمای جنگی و هلی‌کوپتر نظامی و همچنین چندین واحد توپخانه نیز حضور دارند.
وی در ادامه افزود، هدف از انجام این رزمایش سنجش آمادگی رزمی واحدهای روسی در دریای سیاه است. "تمرین‌های نظامی گسترده و از پیش اعلام نشده‌ای وجود دارند. هدف اصلی آنها ارزیابی میزان آمادگی و انسجام واحدهای مختلف است."
کشتی‌هایی که در این رزمایش شرکت دارند قبلا بندر سیواستوپل در شبه‌جزیره کریمه اوکراین که به صورت اجاره‌ای در اختیار روسیه است را ترک کرده‌اند.
در ژانویه گذشته، نیروی دریایی روسیه بزرگترین رزمایش خود طی چندین دهه اخیر را در دریای مدیترانه، نزدیک آب‌های سرزمینی سوریه، و دریای سیاه انجام داد.
مسکو می‌گوید این مانورها در راستای "برنامه آموزش رزمی نیروهای مسلح روسیه در سال 2013" انجام گرفته و بر "هماهنگی بین نیروهای اعزامی ناوگان‌ها مختلف در مأموریت‌های راه دور" تمرکز دارند.
علاوه بر روسیه، گرجستان، اوکراین، ترکیه، بلغارستان و رومانی نیز دارای خط ساحلی در دریای سیاه هستند.





برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، رزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار