فعال حقوق بشري بحريني طرحي را براي حل بحران جاري در اين کشور ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري اللؤلؤة ؛ عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشري بحريني که حکم حبس ابد خود را مي گذارند از طرحي با عنوان مدافعان حقوق بشر بحرين خبر داد. هدف از اين پيشنهاد تشديد تحرکات مردمي و تغييرات و کاهش خطرات عليه سلامت مردم است. الخواجه در اين پيشنهاد تاکيد کرد به رسميت شناختن آزادي و عزت انسان و حقوق برابر انسان اساس آزادي و صلح است. انسان ها حق دارند نظرات خود را بيان کنند و هيچ کس نمي تواند چنين حقي را از انسان ها منع کند.

وي تاکيد کرد: اوضاع کنوني در بحرين و حوادث روزمره نشان مي دهد زمينه اي براي موفقيت راه حل عملي براي بحران وجود ندارد و رژيم نيز سرکوبگري هاي خود را عليه مردم تشديد مي کند و چنين وضعي ممکن است خطرات بدتري را به همراه داشته باشد.الخواجه ادامه داد: به رغم سرکوبگري هاي رژيم،نبود آزادي ها و پيگردهاي قضايي و امنيتي ولي تحرکات مردمي ادامه دارد و انقلابيون از وضع رکود و ترس به وضع به چالش کشيدن رژيم رسيده اند و در هيچ شرايطي از حقوق خود چشم پوشي نمي کنند.

در بخش ديگري از بيانيه وي آمده است: در درجه نخست بايد آزادي هاي عمومي در کشور مستقر و قوانين منع کننده اين آزادي ها لغو شود تا اين آزادي ها همسو با معيارهاي بين المللي باشد. دوم بايد نيروهاي امنيتي از اماکن عمومي به ويژه مناطق شاهد تحرکات اعتراضي خارج شوند. سوم بايد حمله به منازل مردم و بازداشت هاي خودسرانه و صدور احکام ظالمانه پايان يابد و همه بازداشت شدگان سياسي آزاد شوند. 

چهارم بايد کميته اي با توافق همه طرف ها تشکيل شود تا بر وضع اجراي بندهاي سابق و حل و فصل مشکلات احتمالي نظارت داشته باشد.اين فعال سياسي تاکيد کرد: اين طرح جايگزين راه حل سياسي بحران بحرين نيست بلکه مي خواهد خطرات را عليه مردم کاهش دهد و در نهايت زمينه را براي موفقيت راه حل سياسي در کشور فراهم کند.

گفتني است گروه هاي مخالف دولت بحرين بر برگزاري تجمع در برابر مقر وزارت دادگستري اين کشور تاکيد کردند. اين تجمع همزمان با صدور حکم دادگاه تجديد نظر بحرين درباره شماري از فعالان سياسي است که به تلاش براي سرنگون کردن رژيم بحرين متهم هستند.

برچسب ها: بحرین ، ال خلیفه ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار