روزنامه ایندیپندنت نوشت مردم آمریکا پس از فاجعه کشتار در دبستان سندی هوک در ایالت کنتیکت به جای دوری گزیدن از تفنگ به مراکز فروش اسلحه هجوم برده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه چاپ انگلیس در شماره امروز خود در اینترنت نوشت در حالی که شهر نیوتاون همچنان در غم قربانیان این کشتار در سوگ نشسته است و رئیس جمهور آمریکا یک نیروی ویژه برای بررسی چگونگی پرداختن به مسئله اعتیاد آمریکایی ها به سلاح گرم تشکیل داده است ، بقیه مردم سرگرم خالی کردن قفسه های تفنگ فروشی از هر چیزی هستند که ممکن است با قوانین جدید فدرال فروش آنها ممنوع شود.
برخی فروشگاههای اسلحه در ایالت آلاباما گزارش دادند مشتریان در هجوم به فروشگاهها برای خرید تفنگ های تهاجمی از نوع تفنگی که آدام لانزا در کشتار 26 نفر ، از جمله 20 کودک ، در مدرسه سندی هوک از آن استفاده کرده بود ، زیر دست و پا ماندند.
این سنتی ناراحت کننده در آمریکاست که هر بار پس از چنین کشتارهایی مردم برای خرید سلاح گرم به فروشگاهها هجوم می برند زیرا چنین می پندارند که برای محافظت از خود بیشتر به چنین سلاح هایی نیاز دارند. برای همین است که از جمعه گذشته تاکنون فروش کوله پشتی های دانش آموزان دبستانی با لایه های محافظ ضد گلوله در آمریکا افزایش شدیدی داشته است. تولید کنندگان این کوله پشتی ها می گویند اینها در تیراندازی های مدرسه ای به خوبی از دانش آموزان محافظت می کنند.
اما حالا این نگرانی نیز در میان علاقه مندان به سلاح های گرم به وجود آمده است که به زودی محدودیت های جدید به اجرا گذاشته می شود و آنها بهتر است قبل از اینکه دیر شود سلاح های مورد نظر خود را تهیه کنند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه یکی از قوانین مربوط به ممنوعیت سلاح های تهاجمی را که 9 سال قبل منقضی شده بود مجددا به اجرا گذاشت و یک نیروی ویژه نیز تشکیل داد ته به بررسی راههای دیگری بپردازد که بتوان جلو تکرار کشتارهایی مانند کشتار جمعه گذشته را گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار