حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان روز سه شنبه گفت با وجود پايان عمليات جنگي ناتو در اين کشور در سال 2014، افغانستان آينده اي روشن تر پيش رو دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، کرزاي در مراسم افتتاح يک نمايشگاه صنعتي در کابل گفت: افغانستان طي ده سال گذشته پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است.
کرزاي  گفت: تحليل هاي مختلفي درباره سرنوشت افغانستان پس از سال 2014 وجود دارد و آنچه ما از اين تحليل ها در مي يابيم اين است که کشور ما به سوي توسعه اي سريع و آينده اي روشن تر گام بر مي دارد.
کرزاي درباره کشور جنگ زده اش گفت: توليدات داخلي ما طي ده سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است و هم اکنون ما مي توانيم در بازارهاي جهاني به رقابت بپردازيم.
تحليلگران اعلام کرده اند فقر گسترده، زيرساخت ضعيف، ‌وابستگي شديد به کمک هاي خارجي ، اجراي ضعيف قانون و فساد در سطح گسترده از جمله عواملي است که مانع از توسعه افغانستان مي شود.
کرزاي همچنين از شرکت ها و کشورهاي خارجي خواست در افغانستان سرمايه گذاري کنند.  
افغانستان از زمان سرنگوني حکومت طالبان در حمله آمريکا در سال دو هزار و يک در حال مبارزه با آنهاست.
سرمايه گذاري خارجي هم اکنون يکي از راهبردهاي اقتصادي مهمي است که سبب مي شود يک کشور از نظر اقتصادي مستقل شود. بنا بر اعلام آژانس حمايت از سرمايه گذاري در افغانستان ، سرمايه گذاري در اين کشور در سال 2012 با افزايش 20 درصدي همراه بوده است و به پانصد و 53 ميليون دلار رسيده است.  
ماه گذشته وزير صنايع و بازرگاني افغانستان اعلام کرد بيشتر سرمايه گذاري ها در اين کشور توسط افغان ها صورت مي گيرد و شمار کمي از سرمايه گذاران خارجي در اين کشور فعاليت دارند.
برچسب ها: کرزای ، افغانستان ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار