هشام محمد قنديل نخست وزير مصر را بهتر بشناسيم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، هشام محمد قنديل نام کامل اوست. وي در سال1962 ميلادي در مصر متولد شد.اجداد مادر وي از منطقه حيفای فلسطين هستند.

قنديل در سال 1948 از دانشکده مهندسي فارغ التحصيل شد.وي همچنين در سال 1988 کارشناسي ارشد خود را در رشته مهندسي در دانشگاه يوتا اخذ کرد و در سال 1993 توانست دکتراي خود را در دانشگاه نورث کارولين در ايالات متحده آمريکا کسب کند.

از مناصب هشام قنديل که تاکنون در آنها مشغول به کار بوده ميتوان_عضو هيئت کارشناسان آبياري در بانک توسعه آفريقا وعضو ناظران هيئت مشترک مصر و سودان در مسئله رود نيل بوده است.

قنديل همچنين در سال 1995ميلادي به دليل کار در مرکز ملي پژوهشهاي آب _نشان جمهوري مصر را از دست حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع اين کشور دريافت کرد.

گفتني است، هشام قنديل پس از انقلاب مردمي در مصر واز سال 2011 بعنوان وزير آبياري دولت انتقالي به رياست عصام شرف منصوب شد وپس ازآن کار خود را در کابينه دولت کمال الجنزوري هم ادامه داد.
 
لازم به ذکر است که قنديل تاکنون به هيچ حزب و يا دسته سياسي در مصر وابسته نبوده است.

گفتني است، روز سه شنبه محمد مرسي با انتخاب وي به عنوان نخست وزير، نام وي را به عنوان اولين نخست وزير مصر پس از سقوط حکومت حسني مبارک در تاريخ مصر ثبت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۱
قبل از اینکه اطلاعات این صفحه را بخوانم پس از مشاهده چهره قندیل منجمد شده ایهود المرت در تلویزیون به گرفتاری مسلمانان مصری بدست ایادی صهیونیزم واقف شدم .
آخرین اخبار