معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرمت قلعه سرباز در شهرستان سرباز آغاز شد.

مجتبی سعادتیان  اظهار کرد: قلعه سرباز به عنوان یکی از بنا‌های حکومتی در شهرستان سرباز بوده که از شمال به رودخانه سرباز، از شرق و جنوب به ناحیه انتظامی این شهرستان و از طرف غرب به بافت مسکونی شهر محدود شده است.

وی افزود: این بنا در دوران میانه اسلامی ساخته شده و در اواخر دوره قاجار، شخصی به بنام بهرام خان بارکزائی حاکم بلوچستان در این قلعه حکومت می‌کرده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این بنای خشت و گلی بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۲۰ متر قرار گرفته و دارای اتاق‌های متعدد و دالان است.

وی بیان کرد: پوشش سقفی قلعه سرباز از چوب و برگ درختان منطقه ساخته شده و به اصطلاح پوشش تیر پوش بوده است.

سعادتیان گفت: قلعه سرباز یکی از بنا‌های ارزشمند منطقه است که از جایگاه ویژه در میان مردم محلی برخوردار بوده و بر این اساس و با توجه به کارشناسی‌های انجام شده کار مرمت آن با اعتبار ۲ میلیارد ریال آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات مرمتی استحکام بخشی و اجرای سقف با استفاده از مصالحی همچون خشت، گل و تنه نخل (کنت) در بخش‌های مختلف قلعه مورد به انجام خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار