معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان از آغاز صید تن ماهیان در فراساحل جنوب استان خبر داد.

عبدالرحمان پارسا  اظهار کرد: هر سال با شروع شهریورماه و با توجه به شرایط آرام حاکم بر دریا صید تن ماهیان در فراساحل اقیانوس هند با ۷۳۳ فروند شناور توسط صیادان سختکوشش در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان افزود: جنوب سیستان و بلوچستان دارای ۳۲۰ کیلومتر نوار ساحلی است که در آن هشت بندر صیادی، سه مرکز تخلیه صید و چهار موج‌شکن وجود دارد و صیادان منطقه با یک هزار و ۴۲۵ فروند کلاس قایق و یک هزار فروند کلاس لنج به فعالیت صید و صیادی می‌پردازند.

وی با اشاره به رتبه دوم ایران در صید تن ماهیان حوزه کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند، خاطرنشان کرد: صیادان نوار ساحلی سیستان و بلوچستان با در اختیار داشتن تجهیزات مورد نیاز صیادی در شناور‌ها و آموزش‌های لازم توانسته‌اند در سال‌های اخیر رتبه دوم را کسب کنند.

پارسا افزود: صیادان سیستان و بلوچستان توانستند در غرب اقیانوس هند محدوه کشور هند و شرق قاره آفریقا رتبه اول صید را به خود اختصاص دهند و در سال ۱۴۰۲ با بیش از ۲۶۰ هزار تن صید در استان، رتبه دوم میزان صید کشور را کسب کرده‌اند.

معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان در تامین نیاز تن ماهیان در کشور رتبه اول را داراست و ۷۰ درصد تن ماهیان صنعت کنسروسازی توسط صیادان سختکوش جنوب استان تامین می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های صیادان جنوب سیستان و بلوچستان در فراساحل و ارزش اقتصادی تن ماهیان و سایر گونه‌های تجاری در نوار ساحلی استان باعث شده صیادان استان از نظر ارزش صید در کشور رتبه اول را کسب کنند.

برچسب ها: شیلات ، صیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار