مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تاکنون برای جبران خسارت سیل به این استان اختصاص یافته است.

مجید محبی اظهارکرد: بیشترین خسارت‌های سیل سال گذشته تاکنون به شبکه راه‌های ارتباطی بود که برای پیشگیری از بروز این گونه حوادث به راه‌ها ساخت ۱۲ دستگاه پل بزرگ در جنوب استان در دستورکار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به بارش‌های سالانه مونسون و در نتیجه بروز سیلاب مکرر طرح جامع سیلاب استان نیز مصوب شده که در آن تمامی اقدامات ایجاد عملیات آبخیزداری در کانون‌های سیل خیز، ساخت بند‌ها و سد‌های خاکی با ارتفاع مناسب، ایجاد هوتک در مسیر سیلاب، حفر ترانشه برای هدایت آب به مناطق غیرمسکونی، ایجاد دریاچه‌های مصنوعی با عمق کافی و ذخیره سازی روان آب‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: این استان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه گاه تمام نمای طبیعتی متمایز است.
وی ادامه داد: دریاچه هامون، آتشفشان نیمه خاموش تفتان، آب‌های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه بلوچستان، مزارع وسیع زیر کشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند، اما همزمانی بروز حوادث طبیعی، چون سیل، خشکسالی و توفان این منطقه را با دیگر نقاط متمایز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار