مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار هکتار از اراضی این استان با بهره‌گیری از سامانه نوین آبیاری در سال زراعی جاری با هدف افزایش راندمان آبیاری زیر کشت انواع محصولات کشاورزی رفت.

عباس اشکانی با اشاره به اهمیت کشاورزی حفاظتی در حفظ حاصلخیزی خاک و پایداری تولید اظهار کرد: کشت مستقیم ۱۲ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با مشارکت کشاورزان و با استفاده از دستگاه‌های کارنده به انجام رسیده که نسبت به مدت مشابه بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی به توسعه کشت نشایی با هدف افزایش تولید، بهبود راندمان بذر و پیش رس کردن و مدیریت زمان برداشت محصول با توجه به شرایط بازار اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری هشت هزار هکتار از اراضی استان به صورت نشایی کشت شد که ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل را نشان می‌دهد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل عمده محصولاتی هستند که بصورت نشایی در اراضی استان کشت می‌شوند.
وی توسعه کشت پنبه در سیستان و بلوچستان را از دیگر الویت‌های حوزه زراعت سازمان جهادکشاورزی برشمرد و بیان کرد: در سال زراعی جاری تاکنون ۳۰۰ هکتار پنبه در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، دلگان و خاش کشت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار