نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در سال‌های گذشته تبریز جزو شهر‌هایی بود که اعتیاد در آن موضوعیت نداشت، اما امروز وضعیت نگران‌کننده‌ای داریم که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری اصل گفت: امروز مشکلات اساسی جامعه به تعلیم و تربیت باز می‌گردد که در کشور دستگاه‌های مختلفی متولی آن هستند؛ البته مسئولیت اصلی با خانواده است و در موضوع خانواده باید کار‌های ریشه‌ای و اساسی انجام شود.

سرپرست استاندری آذربایجان شرقی هم در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد افزود: در سطح کشور ۳ هزار سازمان مردم نهاد فعال در این حوزه وجود دارد که ۱۰۳ مرکز آن در آذربایجان شرقی فعال هستند.

محمدی گفت: ۲۰۲ نقطه با پوشش جمعیتی ۷۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی شناسایی شده است که دارای آسیب پذیری بالایی هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد، گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که توسط استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی برای انحراف جوانان کشور‌های دیگر طراحی شده است.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر مواد مخدر سنتی، انواع مواد مخدر صنعتی تولید می‌شود که تاثیرات جبران ناپذیری دارد و باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شده و مردم و سازمان‌های مردم نهاد که واسطه بین مردم و دولت هستند پای کار بیایند.

رنجبر با بیان اینکه رتبه آذربایجان شرقی از لحاظ شیوع مصرف مواد مخدر، ۲۸ کشور است، گفت: درمان قطعی برای اعتیاد وجود ندارد و فقط کاهش آسیب و پیشگیری از مصرف مواد مخدر مطرح است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان متجاهر در استان افزود: با اقداماتی که انجام شده ظرفیت این مرکز از ۴۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر افزایش پیده کرده است.

برچسب ها: اعتیاد ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.