مدیر جهاد کشاورزی بناب از تولید ۳۶۰ تن سبزی و صیفی گلخانه‌ای در دو هکتار از گلخانه‌های این شهرستان خبر داد.

سائلی در حاشیه بازدید از گلخانه‌های شهرستان بناب با بیان اینکه ۳ هکتار از ۳۰ هکتار مساحت شهرک گلخانه‌ای شهرستان بناب در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید گفت: جهاد کشاورزی از بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی و باغبانی برای ایجاد کسب و کار کشاورزی و توسعه گلخانه با ارائه تسهیلات و زمین مناسب حمایت می‌کند.

وی در خصوص گلخانه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس شهرستان بناب به غیر از شهرک گلخانه‌ای افزود: تاکنون دو هکتار زمین مستعد کشاورزی با مجوز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به توسعه گلخانه‌ها اختصاص یافته که با تولید ۳۶۰ تن محصول شامل محصولات سبزی و صیفی جات و گل و گیاه زینتی در حال بهره وری هستند که اکثراً در حومه روستا‌های چلقای، روشت بزرگ، آخوند قشلاق و علی خواجه قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: یکی از گلخانه‌ها با زیربنای ۸۵۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در انتظار تسهیلات برای اتمام کار و آغاز بهره برداری است.

وی افزود: گلخانه دیگری با زیر بنای مفید ۵ هزار مترمربع که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آن برای تولید آلوئه ورا اختصاص داده شده است که این محصول به شهرستان‌های تهران، تبریز، زنجان و آذرشهر صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار