مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از اهتمام این مجموعه برای تکمیل پوشش شبکه‌های رسانه‌ای در سراسر کشور به ویژه در مناطق مرزی خبر داد.

رضایی در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان هوراند با تشریح اولویت‌های رسانه‌ای و راهبرد‌های مشخص شده در دوره تحولی رسانه ملی اعتبارات تخصیصی برای تکمیل پوشش شبکه‌های رسانه‌ای را ناکافی دانست و گفت: در عین حال تلاش می‌کنیم ظرف دو ماه آینده با نصب سه ایستگاه در این منطقه بخشی از کمبود‌های دریافت سیگنال شبکه‌های ملی و استانی را رفع نماییم.

وی افزود: در اکثر استان‌های کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور مشکل تکمیل پوشش شبکه‌ها وجود دارد و آذربایجان شرقی هم مستثنی از این امر نیست، اما تلاش می‌کنیم با اعتبارات استانی، شهرستانی و حمایت نمایندگان مجلس بتوانیم بخشی از این مشکل را به ویژه در مناطق مرزی به جهت همجواری با کشور‌های همسایه رفع کنیم.

 رضایی به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ۱۱ ایستگاه روستایی احداث شده در شهرستان هوراند پرداخت و افزود: دو ایستگاه پرقدرت و متوسط قدرت قزل قایا و اوچ قارداش در این منطقه بخش‌هایی از شهرستان‌های اهر، ورزقان، مشگین شهر و هوراند و بیشتر بخش روستایی این مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به آیین نامه سال ۱۳۸۶ سازمان صدا و سیما برای احداث ایستگاه در روستا‌های بالای ۲۰۰ نفر افزود: هم اکنون ۲۱ روستای زیر ۱۰۰ نفر و ۳ روستای بالای ۱۰۰ نفر در منطقه فاقد پوشش شبکه‌های ملی و استانی هستند.

وی به خودیاری این مرکز و همکاری و همراهی برخی دهیاری‌ها در اهر، هریس، کلیبر و خداآفرین در نصب فرستنده‌ها در برخی از مناطق فاقد پوشش پرداخت و اظهار داشت: با وجود عدم اعتبار لازم برای احداث ایستگاه در برخی مناطق استان همکاران ما در فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی تلاش کرده اند بخشی از این مشکل را با تبدیل فرستنده‌های آنالوگ به دیجیتال و نصب در محل روستا‌ها حل کنند. 

وی با اشاره به اینکه اعتبارات صدا و سیما اجازه نمی‌دهد در برخی از روستا‌ها نسبت به احداث ایستگاه اقدام شود تصریح کرد: حداقل اعتبار برای احداث یک ایستگاه کوچک در هر منطقه ۴ میلیارد تومان است و در عین حال انجام امور روزمره و پایدار نگه داشتن ۱۱ ایستگاه احداث شده در این منطقه نیازمند تامین اعتبار لازم است که باید از محل اعتبارات استانی و سازمان حل شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تلاش همکاران معاونت فنی در بررسی مجدد دریافت شبکه‌ها در ۵۸ روستای فاقد پوشش و کم جمعیت و کاهش این آمار به ۲۰ روستا خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.