سرهنگ کشیر گفت: با اجرای طرح ۱۰، پلیس تهران به‌دنبال انضباط‌بخشی و نهادینه کردن استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن گفت: طرح ۱۰ یا همان طرح ساماندهی و انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران در تهران از ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این طرح در تمامی معابر سطح شهر تهران اجرایی می‌شود.  

او ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ تا زمانی که استفاده از کلاه ایمنی، عدم تردد موتورسواران در خطوط ویژه، پیاده‌رو و تخلفات مرتبط با پوشش پلاک و... کاملاً رعایت نشود، این طرح را ادامه خواهد داد.  

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همان‌طور که استفاده از کمربند ایمنی نهادینه شد، باید تلاش کنیم که کلاه ایمنی نیز به یک عادت در بین موتورسواران تبدیل شود.

سرهنگ کشیر تصریح  کرد: نباید فراموش کرد که همراهی و همکاری مردم در رسیدن سریع‌تر به اهداف این طرح نقش بسزایی خواهد داشت، چرا که اجرای این طرح به نفع مردم و جامعه است.۸۰ درصد از تصادفات فوتی در تهران به دلیل ضربه به سر موتورسواران است.

او  گفت: متأسفانه بسیاری از تخلفات شهری به دلیل پوشش پلاک انجام می‌شود.  در برخی کلیپ‌ها مشاهده می‌کنیم که خلافکاران برای پوشش چهره خود از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند تا شناسایی نشوند. جالب است که فردی که تخلف اجتماعی انجام می‌دهد از کلاه ایمنی استفاده می‌کند، اما فردی که به‌صورت سالم زندگی می‌کند، از این وسیله که می‌تواند جانش را نجات دهد، استفاده نمی‌کند.  

سرهنگ کشیر بیان کرد: ممنوعیت ورود موتورسواران به تونل‌ها به دلیل انباشت گاز‌های آلاینده در این مسیر‌ها است که ممکن است باعث بی‌هوشی و مسمومیت نسبی موتورسواران شود، و این امر می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

او گفت: تونل توحید مرگبارترین تونل تهران است. از موتورسواران درخواست می‌کنیم که به هیچ وجه وارد تونل‌های سطح شهر، به‌ویژه تونل توحید، نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
هر کی کلاه نداشت لاستیک موتورش رو پاره کنین
آخرین اخبار