نماینده سازمان ملل گفت: در چند سال گذشته ایران جزء کشور‌های پیشرو در ارائه خدمات در امر مبارزه با موادمخدر و ویروس HIV بوده است.

ایران پیشگام در مبارزه با موادمخدر و ویروس HIVبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ژان لوک لماهیو نماینده ویژه سازمان ملل و معاون مقر اروپایی سازمان ملل در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: در ۱۴ اکتبر سال جاری فرصت داشتیم با نمایندگان ایران در وین تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم تا مرکز ظرفیت سازی فعالیت خود را آغاز کند. این کار با حمایت آقای فتودوف که مشتاق این ابتکار بود انجام شد.

وی گفت: اطلاعات و دانش بسیار مهم این مرکز ارگانیک کمک می‌کند که فعالیت‌های آن در ایران و منطقه مورد استفاده قرار گیرد و می‌توان برنامه‌های علمی را در آن اجرا کرد.

نماینده سازمان ملل گفت: از دهه‌های قبل ایران اقدامات بسیار مهمی در این خصوص انجام داده و جزء کشور‌های پیشرو در ارائه خدمات برای مبارزه موادمخدر و ویروس HIV است و با بیش از ۹ هزار مرکز پیشگیری می‌تواند تجربه فراوانی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: کاهش بار اعتیاد با تولید و توزیع علم در سطح کشور


نماینده سازمان ملل بیان کرد: ما در ایجاد ابزار‌های متعدد از جمله درمان اختلالات مواد مخدر می‌توانیم همکاری‌های مختلفی با سازمان‌های جهانی داشته باشیم. همچنین با ایجاد آموزش‌هایی در راستای پیشگیری قدم برداشتیم و این برنامه ها را ادامه خواهیم داد.

لماهیو خاطرنشان کرد: چالش‌های موادمخدر در جهان جدی است و باید با یکدیگر همکاری و ابزار‌هایی ابداع کرد. جمهوری اسلامی ایران دانش و درس‌های فراوانی می‌تواند برای کشور‌های منطقه و جهان به صورت نمونه ارائه دهد، به عنوان یک مرکز عالی می‌تواند در زمینه آموزش فعالیت کند تا افراد آموزش دیده به مبتلایان به اعتیاد کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.