با افزایش دما در تابستان امسال، این فقط شما نیستید که گرما را احساس می‌کنید؛ بلکه گوشی هوشمند شما نیز می‌تواند گرما را احساس کند.

در حالی که اکثر لوازم مدرن دارای ویژگی‌های خنک کننده هستند تا در ماه‌های سوزان تابستان به آن ها کمک کند، اما هنوز باید مراقب باشید.

 وقتی تلفن شما خیلی داغ می‌شود، ممکن است خاموش شود و تا زمانی که خنک شود از راه اندازی مجدد خودداری کند.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، ترفند‌های واضحی وجود دارد؛ مانند دور نگه داشتن آن از نور مستقیم خورشید، اما تعدادی از ویژگی‌های روزمره نیز وجود دارند که استفاده از گرمای گوشی را نیز افزایش می‌دهند.

 ما به شما توصیه می‌کنیم اگر احساس می‌کنید تلفن شما داغ است، استفاده از این ویژگی‌ها یا برنامه‌هایی را که به شدت از منابع گوشی شما استفاده می‌کنند، متوقف کنید.

تماس‌های تصویری

 ممکن است متوجه شده باشید که هنگام برقراری تماس ویدئویی گوشی شما واقعا داغ می‌شود. این تماس‌ها به قدرت زیادی از تلفن هوشمند شما نیاز دارند، بنابراین باید در گرم‌ترین زمان ها، به ویژه در زیر نور مستقیم خورشید، از آن اجتناب کنید.

اگر مجبور به انجام این کار هستید، یک مکان خنک و سایه برای این کار پیدا کنید.

ضبط فیلم 

بدون شک هر کسی دوست دارد مثلا در ساحل فیلم بگیرید. اگر نمی‌توانید از این امر اجتناب کنید، دست کم ویدیو‌های طولانی نگیرید.

مانند تماس‌های ویدئویی، ضبط کلیپ‌های ویدئویی نیر انرژی گوشی را تخلیه می‌کند و همچنین دمای آن را افزایش می‌دهد.

 پخش ویدئو‌ها

 ویدئو‌ها معمولاً منابع زیادی از تلفن شما را مصرف می‌کنند. اگر از طریق Wi-Fi یا بدتر از آن از 4G استفاده کنید، وضعیت حتی بدتر می‌شود؛ بنابراین از پخش هر گونه ویدئویی در زمانی که زیر نور خورشید هستید خودداری کنید.

برنامه‌های کاربردی ناوبری

 برنامه‌های ناوبری مانند Google Maps یا Waze بسیار مفید هستند و زمانی که برای پیمایش به آن ها نیاز دارید اجتناب از آن ها دشوار است.

 اما استفاده از آن ها برای مدت طولانی می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. اگر مجبور به استفاده از آن ها هستید، سعی کنید گوشی خود را در سایه نگه دارید.

شارژ هنگام استفاده از برنامه‌ها

 ویژگی‌ها و برنامه‌هایی که منابع زیادی مصرف می‌کنند باعث می‌شوند که اگر همزمان آن را شارژ کنید، گوشی به میزان قابل توجهی گرم شود؛ بنابراین به طور همزمان این دو کار را انجام ندهید.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
کیسه آب یخ
Iran (Islamic Republic of)
یداله
۰۹:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
سلام دست شما درد نکند مفید بود. یاشا چوخ ساغ اول
آخرین اخبار